نکاتی برای داشتن خوشبختی و موفقیت در زندگی

وبلاگی برای به اشتراک گذاری ایده های موفقیت

۱۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

روش هایی برای معاینه فردی بدون نیاز به پزشک

اگر بخواهید معاینه فردی بدون نیاز به پزشک داشته باشد و از سلامتی خود در برخی جنبه ها مطلع شوید راه های ساده ای وجود دارد. یاد گرفتن این روش ها نه تنها در صرفه جویی در پول و زمان موثر است بلکه زندگی شما را نیز نجات خواهد داد. علاوه بر این آموزش آن به دیگران نیز آسان است. در این مقاله به شما آموزش داده می شود که چگونه سینه های خود را معاینه کنید، پوست خود را چک کنید و نبض خود را اندازه بگیرید. بهتر است همیشه در خصوص شرایط نرمال بدن خود آگاهی داشته باشید تا هر گونه نگرانی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

معاینه سینه

اولین نشانه های هر نوع سرطان ابتدا در خانه خود را نشان می دهند. گر چه می توانید اطلاعات بیشتر در خصوص سرطان سینهرا در اینترنت مطالعه کنید اما ابتدا بهتر است بدانید سینه ها به طور نرمال باید چه شکل و حالتی داشته باشند. این آزمایش را تنها یک بار در ماه می توانید انجام دهید و فقط چند دقیقه از شما وقت می گیرد. تنها کاری که باید بکنید این است که انگشتان خود را دور هر یک از سینه ها و زیربغل حرکت دهید ؛ این کار را با میزان فشار متفاوتی انجام دهید. در این آزمایش باید هر گونه چیز غیر عادی را در سینه معاینه کنید ( نه فقط توده). این موارد غیرعادی می تواند شامل  فرورفتگی پوست، کبودی، تغییراتی در نوک پستان مانند ترشح باشد. در صورتی که هر گونه تغییری نسبت به وضع نرمال مشاهده کردید، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر توده یا کیست سینه داشتید، از پزشک خود بپرسید چند وقت یکبار باید آن را معاینه کرد. توصیه می شود هنگام مراجعه به پزشک زنان-زایمان، آزمایش سالانه پستان هم بگیرید.

معاینه پوست

سرطان پوست یکی از انواع رایج سرطان است در حالی که تشخیص آن نیز بسیار آسان است. مضاف بر اینکه اگر در همان مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، در بیشتر موارد به طور کل قابل درمان است. این آزمایش نیز باید هر ماه انجام بگیرد. مهمترین چیزهایی که باید در پوست چک شوند عبارتند از : عدم تقارن، خطوط صورت، رنگ پوست، ضخامت و تغییر شکل. برای بدست آوردن نتایج مطلوب، شکل نرمال پوست خود را به خاطر بسپارید. یک یا دو بار در سال مراجعه به متخصص پوست جهت معاینه کامل پوست، به شما در انجام اقدامات پیشگیرانه کمک می کند. در صورتی که خال یا زگیل غیر عادی در نقطه ای از بدن داشته باشید که مشاهده آن دشوار است، پزشکان در شناسایی آنها کمک می کنند.

نبض تان را بگیرید

عادی یا غیرعادی بودن وضعیت بدن را می توان از روی نبض تشخیص داد. کندی ضربان قلب می تواند نشانه بیماری قلبی-عروقی یا سکته قلبی باشد. به هر صورت فاصله میان ضربان قلب باید بین ۶۰ تا ۱۰۰ باشد. کمی پایین تر از ۶۰ نیز برای افراد سالم به خصوص ورزشکاران نرمال است. برای آزمایش ضربان قلب، انگشت اشاره و انگشت وسط یکی از دست ها را روی گردن و یا روی مچ دست مخالف قرار دهید. به ساعت نگاه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه نبض را بشمارید. در پایان ۳۰ ثانیه نتیجه محاسبه را ۲ برابر کنید.

اینها راهنمایی بودند برای معاینات فردی در خانه که تنها چند دقیقه وقت می گیرند. خوشبختانه شما و خانواده تان می توانید مرتبا این معاینه ها را انجام دهید تا از وضعیت نرمال بدن خود اطمینان حاصل کنید. این معاینات روتین در سلامتی شما و تشخیص زودهنگام بیماری ها بسیار موثر است.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

مقابله با بیماری صبحگاهی در زمان بارداری

اگر شما جزء ۷۰ درصد زنانی باشید که دچار بیماری صبحگاهی بارداری می شوند، خیلی زود هیجان باردار شدن خود را از دست می دهید. بیماری (حالت تهوع) صبحگاهی بسیار رایج است و یکی از اولین نشانه های مادر شدن است. البته نام آن برای کسانی که شب ها و یا کل روز را هم چنین حالتی داشته اند، چندان مناسب نیست. اکثریت زنان آن را تنها با حالت تهوع تجربه می کنند در حالی که برای  ۵۰ درصد آنان با استفراغ همراه است. خوشبختانه این حالت در کل ۹ ماه ادامه پیدا نمی کند و بیشتر زنان پس از ۱۱ هفته احساس بهتری پیدا می کنند البته ممکن است برای برخی ۱۲ تا ۱۴ هفته طول بکشد. مانند سرماخوردگی است؛ اینکه همه مبتلا شده باشند لزوما به این معنا نیست که شما هم به راحتی سرما می خورید.

زنانی که شامل شرایط زیر باشند، احتمال زیاد دارد که در هفته های اول حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند:

  • اگر در بارداری های قبلی هم همین علائم را تجربه کرده باشند
  • پیشینه از دریازدگی، ماشین زدگی و … ( بیماری های مربوط به تکان و حرکت)
  • اگر قرص های جلوگیری از بارداری موجب حالت تهوع در آنها می شده، این نشان دهنده این است که بدن نسبت به استروژن واکنش نشان می دهد
  • بستگی به خانواده دارد. اگر مادر یا خواهر ایشان نیز تجربه بیماری صبحگاهی داشته است، احتمال ابتلا به آن بالا می رود.
  • اگر به طور مرتب مبتلا به میگرن می شوند.

گرچه بیماری صبحگاهی بسیار ناراحت کننده و آزار دهنده است اما روش هایی وجود دارد که می توان حالت تهوع را از بین برد.

بوییدن گل ها

بوها می توانند وضعیت معده را تغییر دهند. از بوی عطر همکارتان تا بوی شام شب گذشته که در مایکروفر گرم کرده اید. استروژن هورمونی است که به بو واکنش نشان می دهد و اگر به دلایلی استروژن شما بالاست، مانند زمانی که باردار می شوید، شبیه کارآگاهی می شوید که بوها را از فاصله دور هم تشخیص می دهید. پیشنهاد می دهیم همیشه یک بطری عصاره لیمو یا یک شاخه رزماری در کیف خود داشته باشید تا در مواقع لازم آن را استشمام کنید.

دفترچه یادداشت داشته باشید

تنها کافی است هر زمان که دچار حالت تهوع می شوید، یادداشت کنید و هر چیز که باعث تحریک یا بدتر شدن آن شده است را ذکر کنید تا بتوانید اقدمات لازم برای کنترل و جلوگیری از آن را انجام دهید. مثلا اگر ساعت ۴ بعدازظهر است و احساس تهوع شما زیاد شده درحالی که کمی گرسنه هستید، کمی شیرینی در کیف خود قرار دهید تا احساس گرسنگی شما را برطرف کند. اگر وقت نهار است و بوی غذای رستوران ها حالتان را بد می کند، سریعا لیمو یا رزماری که در کیف خود گذاشته بودید را بو کنید.

همیشه آب بنوشید

مصرف مایعات را افزایش دهید. حتی اگر لازم است بدن خود را فریب دهید تا احساس تشنگی کند مثلا آجیل و تنقلات شور بخورید تا تشنگی شما زیاد شود. راه هوشمندانه دیگر این است که یک تکه یخ بجوید یا در طول روز آب داغ یا سرد را جرعه جرعه و به آرامی بنوشید. دمای آب هم به اندازه تمیزی آن اهمیت دارد زیرا در مورد برخی زنان آب ولرم حال آنها را بدتر می کند.

غذا خوردن

منظور این نیست که غذایتان را دو برابر کنید. بلکه به جای داشتن سه وعده غذای زیاد که بیشتر احساس تهوع ایجاد می کنند، در طول روز چندین میان وعده کوچک بخورید. خوردن غذاها و نگه داشتن آنها در بدن کمک می کند که بفهمید معده شما چه نوع غذاهایی را می پذیرد. در این مورد قانون ثابت و یکسانی برای همگان وجود ندارد زیرا بدن هر کس متفاوت است و آنچه بدن یک زن باردار قبول می کند ممکن است در زن باردار دیگری موجب تهوع شود. به عنوان میان وعده می توانید از تنقلاتی چون چوب شور، بیسکوییت، آجیل یا هندوانه و بستنی یخی استفاده کنید.

گیاهان دارویی

بعضی گیاهان دارویی می توانند بیماری صبحگاهی را متوقف کنند مانند پودر لیمو، قرص نعنا، برگ هلو . اینها به صورت قرص و کپسول یا مایعات موجود هستند. حتما به داروفروش اطلاع دهید که آنها را برای چه می خواهید زیرا برخی از این گیاهان می توانند برای دوران بارداری مضر باشند.

آمادگی آن را داشته باشید

با گذشت چند هفته از بارداری، می توانید برای بیماری صبحگاهی خود برنامه ریزی کنید. مثلا اگر شما یکی از کسانی هستید که بیماری صبحگاهی آنها با استفراغ همراه است، همیشه یک کیسه همراه خود داشته باشید تا برای هر شرایطی آمادگی داشته باشید. گرچه شرایط ناراحت کننده ای به نظر می رسد اما این کار سبب می شود از دستپاچه شدن در چنین شرایطی جلوگیری کنید. در برخی موارد پیشنهاد می کنیم، لباس، مسواک، خمیر دندان و بعضا دهان شویه و خوشبو کننده دهان را نیز عوض کنید. یادتان باشد کیسه، مواد خوشبو برای جلوگیری از تهوع و تنقلات را در قسمت های جداگانه کیف قرار دهید.

طب سوزنی

ماساژ درمانی یا طب سوزنی از فشارهای کم و سوزن های کوچک تنها در مراکز عصبی خاص استفاده می کنند. در این مورد می توانید به یک هومیوپاتی یا متخصص طب شرقی مراجعه کنید. در مواردی که بیماری صبحگاهی بسیار وخیم باشد، مداخله پزشک ضروری است. پزشک می تواند داروهایی برای کاهش حالت تهوع تجویز کند و در صورت نیاز روش درمانی دیگری را توصیه نماید.

خوشبختانه بیماری صبحگاهی در تمام دوران بارداری ادامه نمی یابد و معمولا در پایان سه ماهه اول از بین می رود. مشاهده وب سایت ها یا دانلود اپلیکیشن هایی که ترکیبی از غذای سالم و ورزش را ارائه می دهند، می تواند روش خوبی برای راحت سپری کردن سه ماهه اول بارداری باشد.  فکر کردن به ورزش در زمانی که دچار حالت تهوع شده اید، چندان آسان نیست اما یک پیاده روی آرام با آزاد سازی آندورفین که با تهوع و خستگی مقابله می کند، می تواند حال شما را بهتر کند حتی اگر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در روز باشد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۴ کاری که افراد موفق انجام نمی دهند

موفق بودن بیشتر از آنکه مربوط به کارهایی باشد که انجام می دهید مربوط به کارهایی است که انجام نمی دهید. در حالی که بیشتر افراد این را نمی دانند. در شرایطی که بقیه افراد لیستی از کارهایی که می خواهند انجام بدهند را تهیه می کنند، من از شما می خواهم که بنشینید و فکر کنید که چه کاری در زندگی هست که نیازی ندارم انجام دهم؟

منظور از موفقیت تنها پولدار بودن نیست بلکه موفقیت یعنی شادمانه زندگی کردن. افراد زیادی را می شناسم که از لحاظ پولی موفق هستند اما واقعا احساس بدبختی می کنند. آنها شاد نیستند، از زندگی شان متنفرند، از همه چیز متنفرند. برای من موفقیت بیش از هر چیز مرتبط است با شاد بودن. پس از آنکه لیستی از کارهایی که نمی خواهید در زندگی انجام دهید را تهیه کردید، تعریف خود را از موفقیت مشخص کنید. چه چیز شما را خوشحال می کند؟ چه چیز کنترل بیشتری بر زندگی به شما می بخشد؟ و لازم است انجام چه کارهایی را متوقف کنید تا به آنچه می خواهید برسید؟در ادامه کارهایی که افراد موفق انجام نمی دهند را شرح می دهیم.

دست از شکایت و سرزنش دیگران بردارید

دنیا پر از افرادی است که دنبال راهی می گردند تا خود را قربانی نشان دهند. آنها دنبال راهی هستند تا از شخصی، چیزی یا موقعیتی که در زندگی شان رخ داده شکایت کنند. اگر بخواهیم صادق باشیم، گاهی آنها حق دارند. بعضی مواقع زندگی عادلانه نیست. اما مدام شکایت کردن و حرف زدن درباره اینکه چقدر همه چیز بد است، هیچ چیز را عوض نمی کند. شما نسبت به موقعیتی که در آن قرار دارید مسئولید چه انتخاب خودتان بوده یا در آن نقشی نداشته اید. پس به دنبال راهی باشید تا از این موقعیت خارج شوید.

بیکار ننشینید

اغلب افراد بی حرکتند. می نشینند و هیچ حرکتی انجام نمی دهند. فعالیت و حرکت خلاقیت ایجاد می کند اما تنبلی انسان را ضعیف می کند. اغلب افراد هر جایی می روند می گویند: خب حالا چیکار کنیم؟ اما باید در هر لحظه کاری انجام داد و بیکار ننشست.

نگذارید حواستان پرت شود

فعال باشید اما بدانید چه کار دارید می کنید. بعضی افراد فکر می کنند همینکه خود را مشغول کارهای مختلف کنند یعنی به هدف رسیده اند. همه چیز حواس آنها را پرت می کند و تنها ۵ دقیقه می توانند روی هر کاری تمرکز کنند. زیرا مقصد مشخصی ندارند. افراد موفق می دانند که مقصد نهایی چیست. آنچه مهم است و باید بدانید این است که الان کجا قرار دارید. پس وقتی برای روز یا هفته خود برنامه ریزی می کنید یادتان نرود که مقصد نهایی که می خواهید به سمتش بروید کجاست؟

دنیا را جدی نگیرید

خودتان را خیلی جدی نگیرید زیرا دیگران هم خیلی جدی نیستند. واقعیت این است که همه ما برای مدت کوتاهی در این دنیا زندگی می کنیم. قبرستان های دنیا پر از آدم هایی است که دیگر قابل برگشت نیستند. ما نیاز به تعیین هدف در زندگی داریم، از این رو هر روز بهتر می شویم اما دنیا حول ما نمی چرخد. پست، مقام و تاثیرگذار بودن بشر در این دنیا موقتی است.

شما باید زندگی را جدی بگیرید، برای آن بجنگید و بیشترین تلاش خود را انجام دهید. اما یادتان باشد، در بیشتر مواقع بزرگترین دشمن موفقیت، موفقیت است. زیرا بیشتر از آنچه واقعا هستید خود را بزرگ و توانمند تصور می کنید.

و در نهایت ، پا پس نکشید. این را هم به لیست بالا اضافه کنید . این موارد را به لیست اهداف امسالتان اضافه کنید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

بایدها و نبایدهای مراقبت از مو برای خانم ها و آقایان

در این مقاله توصیه هایی جهت مراقبت از موی خانم ها و آقایان به طور جداگانه ارائه می گردد که با رعایت آ نها می توانند موهایی پرپشت و مقاوم داشته باشند. پس در ادامه همراه ما باشید.

خانم ها برای مراقبت از مو باید موارد زیر را رعایت کنند

مراقبت از مو و کش مو
 
  • از کش موهایی که روکش پارچه ای دارند برای بستن موها استفاده کنید. از کش های لاستیکی برای جدا کردن موها استفاده کنید.
  • از استفاده از سشوار و وسایل داغ آرایشی اجتناب کنید: استفاده مرتب از سشوار سبب خشک و وز شدن موها می شود.تا جایی که ممکن است فقط برای خشک کردن موها از آنها استفاده کنید. قبل از استفاده از وسایل داغ آرایشی سرم مخصوص که برای محافظت از موها می باشد، استفاده کنید. این سرم ها نه تنها سبب مراقبت از مو می شوند بلکه به مو درخشندگی نیز می بخشند.
  • موهای خود را هر روز نشویید: شستن مرتب مو ، چربی مو را از بین می برد و سبب خشکی آن می شود. شستشوی هر روزه برای افرادی که موی کوتاه دارند مشکلی ندارد اما برای کسانی که موهای بلندتری دارند باید دیرتر شستشو کنند. افرادی که موهای آنها تا روی شانه است، یک روز در میان و کسانی که موهای بلندتری دارند، سه روز در میان باید موها را شستشو دهند.

آقایان برای مراقبت از مو باید موارد زیر را رعایت کنند

مراقبت از مو و مدل موی مردانه
 
  • سلمانی خوب پیدا کنید تا موها را به سبک خاص خودتان کوتاه کند.
  • از محصولات با کیفیت استفاده کنید. گرچه پول بیشتری پرداخت می کنید اما محصولات با کیفیت به شما کمک می کنند که ظاهر زیباتری پیدا کنید و موها سالم تر بمانند.
  • از نرم کننده استفاده کنید: نرم کننده ها کمک می کنند موها رطوبت داشته باشد و بهتر حالت بگیرد.
  • طاسی بهتر از کم‌مو بودن است: اگر موهای نازکی دارید، آن را کوتاه کنید یا کلا از ته بزنید.
  • موها را هر روز بشویید: اگر از شامپوهای خوب استفاده می کنید پس دیگر نگران خشک شدن و از بین رفتن موها نباشید.
  • اگر می خواهید موهایتان را رنگ کنید، بگذارید یک حرفه ای آن را انجام دهد.
  • از انگشتان به عنوان شانه سر استفاده کنید: استفاده از انگشتان به نسبت شانه فشار کمتری روی موها می آورد. اگر از نرم کننده استفاده کنید نیز دیگر نگران گره موها نیستید.

نباید از محصولات مراقبت و زیبایی مو زیاد استفاده کنید: تنها به اندازه سرانگشت از این مواد ( همچون ژل، کرم و …) به موهای خود بزنید.

نباید موها را با صابون بشویید: صابون مو را خشن می کند و سبب خشکی و شوره مو می گردد.

نباید از سشوار داغ استفاده کنید: اگر هر روز صبح برای خشک کردن موها از سشوار استفاده می کنید، درجه گرمای آن را زیاد بالا قرار ندهید زیرا باعث خشکی و شکنندگی مو می شود.

نباید دیر به دیر موها را کوتاه کنید: کوتاه کردن مو سبب از بین رفتن آسیب دیدگی ها و موخوره در انتهای مو می شود .

نباید سیگار بکشید: سیگار موجب خشک شدن مو، بدبو شدن و شکنندگی آن می شود.

نباید هله هوله بخورید: همانطور که برای داشتن بدن سالم باید غذای سالم خورد در مورد مو نیز همینطور است. سعی کنید بیشتر از غذاهای دارای آنتی اکسیدان، سبزیجات و ماهی استفاده کنید.

بعد از شنا، موها را بشویید: حتما پس از هر بار استخر رفتن موهای خود را بشویید تا کلری که روی موها باقی مانده از بین برود.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

با مصرف سیر خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید

یکی از کشنده ترین سرطان ها، سرطان ریه است و هر ساله ۱/۲ میلیون نفر در سراسر جهان از سرطان ریه می میرند. متاسفانه این بیماری اغلب زمانی تشخیص داده می شود که سرطان در مراحل حاد قرار گرفته و تومور به خارج از ریه ها گسترش پیدا کرده است. در صورتی که بیمار در این مرحله قرار گرفته باشد، بیماری غیرقابل درمان خواهد بود. یافته ها حاکی از آن است که علت اصلی سرطان ریه مصرف سیگار است. اما در عین حال تحقیقاتی که در بین بیماران مبتلا به سرطان ریه صورت گرفته است، نشان داده است که یک پنجم آنها در طول زندگی خود هیچگاه سیگار نکشیده اند. پس در چنین شرایطی چه باید کرد؟ به نظر می رسد مجبوریم به حرف پدربزرگ ها و مادربزرگ ها گوش کنیم که در بچگی به ما می گفتند: ” سیر یکی از مفیدترین سبزیجات است”.

در خصوص فواید و عجایب سیر مطالب بسیاری نوشته شده است. تحقیقات جدید نشان داده است که سیر در درمان سرطان ریه بسیار موثر است و مصرف سیر  کاهش خطرابتلا به سرطان ریه را در بردارد. حتی تاثیر آن بر کسانی که مرتب سیگار می کشیده اند نیز دیده شده است. فواید درمانی سیر در طی سال ها شناخته شده است و یکی از درمان های خانگی برای بسیاری بیماری هاست. حال محققان به تاثیر سیر تازه بر سرطان ریه پی برده اند.

با مصرف سیر خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش دهید
 

مطالعه بر روی سیر

 محققان تحقیق خود را بر روی بیماران مبتلا به سرطان ریه و افراد دیگری که صحیح و سالم بوده اند، انجام دادند. از بیماران خواسته شد تا عادات غذایی و سبک زندگی روتین و رایج خود را بازگو کنند. علاوه بر این، محققان اطلاعاتی در خصوص میزان مصرف سیگار و همچنین مصرف سیر از آنها دریافت نمودند. نتایج نشان داد افرادی که حداقل دو بار در هفته سیر تازه مصرف می کنند، ۴۴ درصد کمتر احتمال دارد به سرطان ریه مبتلا شوند. اما این میزان در کسانی که عادت سیگار کشیدن دارند، به ۳۰ درصد کاهش می یابد. تحقیقی که درباره آن صحبت شد تنها بر روی کسانی که سیر تازه مصرف می کردند، اجرا شده است اما در مورد اینکه استفاده از سیر غیرتازه، خشک شده یا فریز شده نیز همان تاثیر سیر تازه را دارد، اطلاعاتی عنوان نشده است.

فواید سیر

 محققانی که بر روی سیر تحقیق کرده اند، معتقدند که ترکیب شیمیایی با عنوان آلیسین در سیر وجود دارد که وقتی سیر برش داده می شود یا له می شود، این ترکیب شیمیایی آزاد می شود. آلیسین موجود در سیر تازه یک آنتی اکسیدان است که مسئول جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد می باشد. همچنین در کاهش التهاب بسیار موثر است. علاوه بر این محققان دریافته اند که سیر یک درمان طبیعی ایده آل برای سرماخوردگی، عفونت و جلوگیری از مالاریاست.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

در یک هفته هشت کیلو وزن کم کنید

آیا به دنبال سریعترین راه برای کاهش وزن هستید؟ قرار است دو هفته دیگر به یک مهمانی بروید و دوست دارید لباس هایتان اندازه تان باشد؟ به هر دلیلی که می خواهید وزن خود را کم کنید، ما برایتان یک رژیم ایده آل داریم که به شما کمک می کند به سرعت و به آسانی در یک هفته به وزن ایده آل خود برسید. مهم است که از روش صحیحی برای کاهش وزن استفاده کنید تا هم به فرم قبل خود برنگردید و هم نیازی به قرص های لاغری و دیگر موادی که در اینترنت و … تبلیغ می شود نداشته باشید. اگر رژیم خود را با ورزش همراه کنید، سریعترین و طبیعی ترین راه کاهش وزن خواهد بود. مهمترین نکته این است که در طول رژیم نباید وعده های غذایی خود را حذف کنید یا به طور نامنظم غذا بخورید. حذف وعده های غذایی یا خوردن غذای ناسالم تنها یک بار در روز، هیچ کمکی به کاهش وزن شما نمی کند. قبل از شروع کردن هر برنامه ای برای کاهش وزن، ابتدا یک هدف واقعی و درست برای کاهش وزن خود درنظر بگیرید و سعی کنید به آن هدف دست یابید. با خود بگویید من با انجام ورزش روتین و یک رژیم غذایی متناسب و درست می خواهم به فلان وزن مشخص برسم.

یکی از معروف ترین و رایج ترین رژیم ها، رژیم غذایی جنرال موتور (GM) است که از منابع غذایی متنوعی استفاده می کند و به شما کمک می کند سریعا وزن کم کنید؛ بدون استفاده از مکمل ها و قرص های لاغری. نام این رژیم از شرکت موفق و معتبر جنرال موتور گرفته شده است. این رژیم توسط موسسات، شرکتها، کارخانه ها که به دنبال افزایش سطح رفاه و سلامت کارمندان خود در ادارت، مدارس، دانشگاه ها و صنایع دیگر بوده اند، مورد استفاده قرار گرفته است. این رژیم در مورد تمام گروه های سنی موفق عمل کرده است و افرادی که این رژیم را گرفته اند ادعا دارند که توانسته اند ظرف ۱ هفته هشت کیلو کاهش وزن داشته باشند

تقریبا همه افراد به دنبال راهی هستند تا با کمترین تلاش وزن کم کنند. تعداد کمی هستند که با وجود انجام ورزش هایی چون یوگا، رفتن به باشگاه، دویدن و راه رفتن منظم نتوانسته اند از شر چربی های اضافه بدن خلاص شوند و وزن کم کنند. اگر از چاقی و اضافه وزن خود ناراحتید، رژیم GM می تواند راه حل مشکل شما باشد.

برای انجام این رژیم ابتدا باید خود را از نظر ذهنی آماده کنید. تنها وقتی ذهن آرام و کنترل شده ای داشته باشید می توانید در اجرای رژیم های کاهش وزن موفق باشید. این برنامه برای یک هفته است و در طول این یک هفته شما اجازه دارید تنها غذاهایی که برای هر یک از روزهای هفته در برنامه مشخص شده است را استفاده کنید. اگر دقیقا طبق برنامه عمل کنید، می توانید بین ۵ تا ۸ کیلوگرم وزن طی یک هفته کم کنید.

روز اول

وزن کم کردن و میوه
 

اولین روز مهمترین روز در رژیم است. در روز اول فقط باید میوه مصرف کنید. هر چقدر که می توانید میوه بخورید و هر میوه ای که دوست دارید را می توانید بخورید. اما حواستان باشد که در روز اول نباید موز مصرف کنید. میوه هایی که پیشنهاد می شود در روز اول استفاده کنید عبارتند از : هندوانه و طالبی. حتما باید ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و از خوردن غذاهای دیگر حتی سبزیجات خام یا پخته اجتناب کنید. سعی کنید انواع متنوعی از میوه ها مصرف کنید و اگر احساس گرسنگی کردید، میوه بیشتری بخورید و آب بیشتری بنوشید.

روز دوم

وزن کم کردن و سبزیجات
 

اگر در روز اول اجازه داشتید هر میوه ای که دوست دارید بخورید، در روز دوم فقط باید سبزیجات بخورید. در روز دوم می توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید مصرف کنید چه خام چه پخته. اما این مهم است که از هیچ نوع روغنی در پخت سبزیجات استفاده نکنید. بهترین گزینه، سبزیجات آبپز است. از هر مدل سبزیجاتی که دوست دارید می توانید استفاده کنید مانند سیب زمینی. بهتر است صبح زود از سیب زمینی آبپز استفاده کنید تا کربوهیدرات آن را در طول روز بسوزانید. سبزیجات رایجی که برای استفاده در روز دوم رژیم مناسبند عبارتند از : هویج خام یا پخته، لوبیای پخته شده، بروکلی، خیار، کدوی خام یا پخته، کاهو، کلم پخته و … . طبعا دستگاه گوارش بیشتر فعالیت خواهد کرد و به خصوص بعدازظهر نیاز بیشتری به توالت خواهید داشت. فراموش نکنید که در کنار مصرف سبزیجات، به مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب ادامه دهید.

روز سوم

وزن کم کردن و میوه و سبزیجات
 

در روز سوم شما اجازه دارید هم میوه و هم سبزیجات در طول روز مصرف کنید. یادتان باشد از میان سبزیجات، سیب زمینی و از میان میوه ها، موز را نباید مصرف کنید. می توانید صبح رژیم میوه، ظهر رژیم سبزیجات، بعدازظهر رژیم میوه، و شب ترکیب رژیم میوه و سبزیجات داشته باشید. به طور کلی ترکیب میوه و سبزیجات را می توانید به کار ببندید. مصرف ۸ تا ۱۲ لیوان آب را در روز سوم نیز فراموش نکنید.

روز چهارم

وزن کم کردن و شیر و موز
 

روز چهارم مورد علاقه کسانی است که به رژیم های سریع علاقه مندند. در این روز فقط شیر و موز مصرف می شود. شما باید حداقل بین ۸ تا ۱۰ عدد موز در روز بخورید و سه لیوان شیر. ممکن است نگران احساس گرسنگی شوید اما مطمئن باشید تا پایان روز احساس سیری خواهید داشت. مقدار شیر و موزی که مجاز به مصرف آن هستید را در طی روز تقسیم می کنید به این صورت در روز چهارم رژیم GM اصلا احساس گرسنگی نمی کنید. مصرف یک لیوان شیر و یک عدد موز در صبح و مصرف دو عدد موز در وسط روز شروع خوبی برای روز چهارم است. می توانید یک لیوان شیر و دو عدد موز برای نهار بخورید. می توانید بعد از ظهر دو یا سه عدد موز بخورید و دو عدد موز و یک لیوان شیر هم شب بخورید. اگر طبق این برنامه عمل کنید به هیچ وجه در طول روز احساس گرسنگی نخواهید کرد.

روز پنجم

وزن کم کردن و گوجه فرنگی
 

اگر دوست دارید می توانید روز پنجم جشن بگیرید. در این روز می توانید یک فنجان برنج برای نهار بخورید و بین ۶ تا ۷ عدد گوجه فرنگی در طول روز بخورید. بدین نحو شما مقدار زیادی اسید اوریک در خون تولید می کنید. اگر میزان مصرف آب را از ۱۲ لیوان به ۱۵ لیوان در طی روز پنجم افزایش دهید، بهتر است.

روز ششم

وزن کم کردن و برنج
 

یک جشن دیگر. برای ظهر می توانید یک فنجان برنج برای نهار مصرف کنید و برای بقیه روز رژیم سبزیجات خود را داشته باشید. مهم است که طی روز حداقل ۸ تا ۱۲ لیوان آب را بنوشید. یک روز مانده به روز آخر رژیم است و شما حتما احساس سبکی بیشتری نسبت به روز اول دارید. مطمئنا در طول رژیم هفت روزه GM دستگاه گوارش شما بهتر کار می کند.

روز هفتم

کم کردن وزن و میوه و آبمیوه
 

در روز آخر رژیم شما اجازه دارید یک فنجان برنج به همراه همه نوع سبزیجاتی که دوست دارید بخورید به علاوه آب هر میوه ای که دوست دارید، بنوشید. این بهترین روز هفته است زیرا می توانید هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید بخورید و آب هر میوه ای که دوست دارید بنوشید.

قطعا خواهید دید که در پایان این رژیم هفت روزه وزن زیادی از دست داده اید، در حالی که کار خاصی نکرده اید جز خوردن یکسری میوه و سبزیجات و نوشیدن مقدار زیادی آب. این رژیم فواید بسیاری برای شما دارد از جمله اینکه صورت شما روشن تر می شود و دستگاه گوارش نیز بهتر کار می کند. در نهایت خواهید دید که متوسط ۴ تا ۵ کیلو و حتی بیشتر وزن کم می کنید. بنابراین برای خلاص شدن از شر شکم و چربی های اضافه، از سالم ترین و سریع ترین راه کاهش وزن یعنی رژیم GM پیروی کنید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

بهترین مدل های عینک آفتابی برای زنان در سال ۲۰۱۶

امروزه عینک آفتابی به نیاز روزمره انسان تبدیل شده است؛ مضاف بر اینکه گرمای هوا زیبایی صورت را نیز از بین می برد. قرار گرفتن چشم ها در معرض نور خورشید مشکلات بسیاری برای چشم ایجاد می کند. علاوه بر این، آفتاب به پوست دور چشم نیز آسیب می رساند. به هر صورت پیشگیری بهتر از درمان است. عینک آفتابی سلاح خوبی برای زنانی است که در طول روز به هر دلیلی خارج از منزل هستند. انواع متنوعی از عینک های آفتابی برای انواع صورت ها موجود است. در اینجا به معرفی ۵ نمونه از بهترین مدل عینک آفتابی زنانه سال ۲۰۱۶ می پردازیم.

عینک پیاده روی

بهترین مدل های عینک آفتابی برای زنان در سال 2016

Ray Ban برندی که همیشه بر بازار عینک حکومت می کند. به دنبال عینک های دیگر نباشید ریبن  RB 2140 همان چیزی است که برای تابستان امسال نیاز دارید. این عینک شکل کلاسیک و زیبایی دارد. هر سنی که داشته باشید و هر جایی که باشید این مدل عینک همان چیزی است که دنبالش می گردید. این مدل یکی از بهترین مدل های عینک زنانه سال است.

عینک خلبانی

بهترین مدل های عینک آفتابی برای زنان در سال 2016

در این گروه عینک ها نیز باز هم ریبن در صدر جدول قرار دارد. مدل RB3025P ریبن یک عینک آفتابی پولاریزه خلبانی است. این مدل به همان اندازه که ساده است، کلاسیک است.

عینک های رزین

عینک آفتابی رزین

 

عینک های رزین مارک جاکوب یکی از بهترین مدل های عینک آفتابی زنانه این فصل است. مدل MMJ 122/S زیبا، کلاسیک و خوش فرم است. این عینک ها دارای مقادیری رنگ دانه هستند. پس منتظر چه هستید؟

عینک گرد

عینک آفتابی گرد

 

اگر برند پوش هستید، عینک های گرد زارا بهترین گزینه برای شماست. این مدل عینک ها بهترین مدل عینک آفتابی برای زنان در فصل تابستان است. شکل گرد این مدل عینک ها بیشتر خودنمایی می کند و بسیار شیک و بامزه هستند.

عینک گرد شش ضلعی

عینک آفتابی شش ضلعی گرد

 

اگر به دنبال مد هستید، مدل AJ Morgan از عینک های گرد شش ضلعی بهترین انتخاب برای شماست. این مدل برای کسانی که صورت بیضی دارند بسیار مناسب است.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

درمان خانگی برای رفع تیرگی زیربغل

تیرگی زیر بغل چندان خوشایند نیست به خصوص وقتی که لباس بی آستین می پوشید. اگر از این مشکل رنج می برید، ما یک راه حل برای شما داریم. در این مقاله به ارائه چند درمان خانگی تیرگی زیر بغل می پردازیم تا در کوتاه ترین زمان تیرگی زیربغل خود را برطرف کنید.

پوست پرتقال

پرتقال برای رفع تیرگی زیربغل
 

یکی از درمان های فوق العاده برای تیرگی زیربغل، پوست پرتقال است. مقادیر زیاد ویتامین c موجود در این میوه عامل موثر از بین بردن تیرگی هاست.

  •  مقداری پوست پرتقال را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود سپس آن را پودر کنید. آن را با شیر مخلوط کنید تا خمیری شود سپس به زیربغل ها بزنید. بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس بشویید.
  • روش دیگر استفاده از پوست پرتقال این است که مقداری پوست پرتقال را در کاسه ای قرار دهید. یک قاشق غذاخوری گلاب در آن بریزید. دو قاشق غذاخوری شیر هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. بگذارید پوست پرتقال ها در این ترکیب چند دقیقه خیس بخورد. پوست پرتقال ها را دربیاورید و ۵ دقیقه روی زیربغل ها ماساژ دهید. سپس با آب سرد بشوید.

سیب زمینی خام

سیب زمینی برای رفع تیرگی زیربغل
 

سیب زمینی یک سفید کننده فوق العاده برای انواع پوست هاست. با استفاده از یک تکه سیب زمینی خام می توانید از شر تیرگی های زیربغل خلاص شوید.

  •  می توانید سیب زمینی را رنده کنید ، آب آن را روی پارچه نخی بزنید و به زیربغل ها بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند تا خشک شود سپس با آب ولرم بشویید.
  • روش دیگر استفاده از سیب زمینی برای روشن کردن پوست زیربغل این است که ۴ قاشق سوپخوری آب سیب زمینی، ۱ قاشق سوپخوری ماست، ۱ قاشق چایخوری پودر چوب صندل و نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی تیرگی های زیربغل بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس بشویید.

آب لیمو

لیمو برای رفع تیرگی زیربغل
 

یکی دیگر از راه های درمان تیرگی زیربغل ، آب لیمو است.

  • تنها کافی است که لیمو را به دو نیم تقسیم کنید و آب آن را بگیرید. پوست لیمو را ۵ تا ۸ دقیقه روی پوست زیر بغل بمالید. پس از استفاده از لیمو، به زیربغل ها مرطوب کننده بزنید زیرا لیمو پوست را خشک می کند.
  • علاوه بر این می توانید یک قاشق سوپ خوری آب لیمو را با یک قاشق سوپخوری روغن نارگیل و مقداری پودر زردچوبهمخلوط کنید تا خمیری شود و ۲۰ دقیقه روی زیربغل ها بزنید و سپس بشویید.
  • با یک قاشق چایخوری آب لیمو، یک قاشق چایخوری آب خیار و مقداری پودر زردچوبه خمیر درست کنید. آن را روی زیر بغل بمالید و پس از ۲۰ دقیقه بشویید. اگر از این ترکیب به طور منظم استفاده کنید پس از دو هفته نتیجه حیرت آور آن را خواهید دید.
  • ترکیب آب لیمو و آب سیب زمینی هم تاثیر فوق العاده ای بر تیرگی پوست زیربغل دارد. به مقدار مساوی از آب لیمو و آب سیب زمینی با هم مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه روی پوست زیربغل بگذارید سپس بشویید.

آرد نخود

آرد نخود برای رفع تیرگی زیربغل
 

آرد نخود را با آب لیمو و کشک ترش مخلوط کنید. از مخلوط آنها خمیری بدست می آید ، آن را روی پوست زیربغل برای مدت ۳۰ دقیقه می گذارید تا خشک شود. برای بدست آوردن نتیجه از این درمان خانگی حداقل دو هفته آن را تکرار کنید.

عسل

عسل برای رفع تیرگی زیربغل
 

مقداری پوره سیب را در کاسه ای بریزید، یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. آنها را مخلوط کنید تا خمیر سفتی بدست آید. خمیر را ۵ دقیقه روی زیربغل ها بمالید. سپس با آب سرد بشویید.

پاپایا

پاپایا برای رفع تیرگی زیربغل
  • مقداری پاپایا را به صورت پوره درآورید. یک قاشق غذاخوری ماست چکیده به آن اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. آن را روی زیربغل بمالید و ماساژ دهید و بگذارید ۵ تا ۷ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.
  • می توانید یک قاشق سوپخوری پوره پاپایا، یک قاشق سوپخوری آب لیموی تازه و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید. از ترکیب آنها خمیری بدست می آید که بعد از اینکه ۱۵ دقیقه روی پوست قرار گرفت می توانید آن را بشویید.

توصیه های بیشتر:

  • از استفاده از مام و دئودورانت که بوی قوی دارند بپرهیزید زیرا ترکیبات شیمیایی قوی که در آنهاست بیشتر موجب تیرگی زیربغل می شوند.
  • همانند صورت و گردن بایستی بهداشت زیربغل را نیز رعایت کنید. مرتب آن را بشویید و خوب خشک کنید زیرا رطوبتی که در زیربغل ها می ماند خود موجب تیرگی زیربغل می شود.
  • به جای شیو کردن زیربغل ها از وکس ( اپیلاسیون) استفاده کنید زیرا علاوه بر از بین بردن موهای زیربغل، سلول های مرده پوست را نیز از بین می برد.
  • تاپ و بلوزهای تنگ خیلی نپوشید. زیرا با زیربغل اصطکاک پیدا می کنند و همین سبب تیرگی زیربغل می شود.
  • روزانه ۱۰ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. نوشیدن زیاد آب نه تنها موجب خارج شدن سموم از بدن می شود بلکه به روشن شدن پوست نیز کمک می کند.

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

غذاهایی برای افزایش وزن طبیعی و سریع

برای افزایش وزن چه باید خورد؟ برای داشتن سبک زندگی سلامت و برای حفظ سلامت و تعادل بدن باید غذاهای سالم خورد. برای وزن گرفتن، مصرف پروتئین و چربی الزامی است. در ادامه غذاهایی افزایش وزن طبیعی که در ذیل معرفی می شوند را می توانید مصرف کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

تخم مرغ دارای مقادیر متناسبی از کالری، چربی و پروتئین است. کسانی که می خواهند وزن اضافه کنند، باید روزانه ۳ یا ۴ تخم مرغ ( قسمت سفیده ) بخورند. برای وزن گرفتن، می توانید به مدت یک ماه هر روز صبحانه تخم مرغ زده شده و یا املت تخم مرغ بخورید.

موز و شیر

موز برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

موز مقادیر زیادی کالری دارد و حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات و پتاسیم است. این مواد مقدار زیادی انرژی به بدن می بخشند. کسانی که می خواهند افزایش وزن پیدا کنند می توانند روزانه یک عدد موز همراه با یک لیوان شیر گرم بخورند.

شیر و انبه

شیر و انبه برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

سه بار در روز انبه رسیده مصرف کنید. بعد از هر بار خوردن انبه، یک لیوان شیر گرم بنوشید . پس از یک ماه نتایج فوق العاده آن را خواهید دید.

سیب زمینی

سیب زمینی برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

کربوهیدرات نقش مهمی در چاق شدن دارد. سیب زمینی هم حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات است به همین خاطر در چاقی تاثیرگذار است. سیب زمینی را با کره بپزید یا آن را سرخ کنید. اما بیشتر از دو بار در هفته سیب زمینی سرخ کرده نخورید.

کشمش و انجیر

انجیر و کشمش برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

انجیر خشک و کشمش پر از کالری هستند بنابراین در اضافه وزن تاثیرگذارند. ۶ عدد انجیر خشک را خیس کنید و ۳۰ گرم کشمش را هم یک شب در آب قرار دهید. روز بعد آن را در دو وعده بخورید. ۲۰ تا ۳۰ روز این کار را انجام دهید تا نتایج آن را ببینید.

کره خالص

کره خالص برای افزایش وزن طبیعی و سریع
 

کره خالص منبع غنی از کالری و چربی اشباع است. بنابراین به راحتی سبب افزایش وزن می شود. یک قاشق سوپخوری کره خالص را با یک قاشق سوپخوری شکر اضافه کنید . این ترکیب را حداقل نیم ساعت قبل از شام و نهار( ۲ بار در روز) بخورید. یک ماه آن را انجام دهید تا نتایج را ببینید.

این مقاله درباره غذاهایی بود که به افزایش وزن کمک می کنند. همه این غذاها پر از مواد مغذی چون کربوهیدرات، چربی و پروتئین است که بدن شما برای وزن گرفتن نیاز دارد. خوردن این غذاها را شروع کنید تا از لاغری بیش از اندازه خود راحت شوید.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

چگونه می توان رابطه زناشویی را پس از تولد فرزندان به همان خوبی قبل حفظ کرد؟

تولد یک کودک با دشواری هایی همراه است اما در عین حال اتفاقی خوشایند و شگفت انگیز برای زوج جوان است و به زندگی آنها معنا می بخشد. این اتفاق، تغییراتی اساسی در زندگی خانواده ایجاد می کند زیرا هیچگاه تصور آنها از تولد فرزند با واقعیت منطبق نیست. نباید بگذارید رابطه زناشویی پس از تولد فرزند دچاراختلاف  بین تان گرددو  سبب شود  از چیزهای دیگر غافل شوید. اینکه کاری انجام ندهید و گمان کنید فرزند پیوند دهنده میان مادر و پدر است ، شرایط زندگی شما را متزلزل می کند، مانع حسی میان شما و همسرتان ایجاد می کند و فکر به طلاق را در ذهن شکل می دهد. زمانی که به فرزند خود عشق می دهید نباید فراموش کنید که والدین شما نیز به عشق، توجه و مراقبت شما نیاز دارند. با خواندن این مقاله با روش ها، تکنیک ها و رفتارهایی آشنا خواهید شد که کمک می کند پس از تولد فرزند، رابطه زناشویی و عاشقانه شما با همسرتان به قوت خود باقی بماند.

وظایف و مسئولیت ها را میان خود و همسرتان تقسیم کنید

پرورش کودک نیز به همان اندازه کسب درآمد موقعیتی پرچالش است که به زمان، تلاش و صبر زیادی نیاز دارد. بنابراین لازم است مسئولیت مراقبت از فرزند و کارهای خانه را میان خود و همسرتان تقسیم کنید. مشخص و روشن ساختن وظایف پدر و مادری سبب می شود رابطه صمیمانه تری میان شما و همسرتان شکل بگیرد و مانند عقربه های ساعت در کنار هم دقیق و منظم کار کنید. بهتر است تقسیم وظایف را پیش از تولد فرزند انجام دهید اما اگر آن زمان این کار را انجام ندادید، با به دنیا آمدن کودک این کار را انجام دهید. در غیر این صورت خشم شدید، خستگی مزمن، سوء تفاهمات و ارتباطات غلطی شکل می گیرد که رابطه زناشویی شما را از مسیر درست خود منحرف می کند زیرا زندگی کردن در شرایط هرج و مرج و بلاتکلیفی بسیار دشوار است.

یک روز در هفته به خود استراحت دهید

بچه داری، مادرها را به یک ابرقهرمان تبدیل می کند. آنها باید از بچه ها مراقبت کنند، نیازهای آنان را برآورده سازند، با بدخلقی های آنها کنار بیایند، برای مشکلات متعدد آنها راه حل های خلاقانه بیابند و هر روز هفته ۲۴ ساعته آماده باش باشند. متاسفانه همه زنان نمی توانند از این امتحان موفق بیرون بیایند. مادرانی که نمی توانند زمان بندی مناسبی داشته باشند و در برنامه ریزی های خود برای انجام کارهای خانه شکست می خورند، اغلب دچار افسردگی می شوند، انگیزه خود را از دست می دهند و شروع می کنند به بدخلقی کردن با همسرانشان. اما وضعیت زندگی پدرها نیز چندان بهتر نیست، آنها باید پول بیشتری دربیاورند و تحت استرس شدید هم مسئولیت های خانه و هم کار را عهده دار شوند. تنها کاری که می تواند در کاهش تنش عاطفی و بهبود شرایط موثر باشد این است که یک روز در هفته را استراحت بدهید. این کار به شما موقعیت ارزشمندی برای استراحت می بخشد، سبب می شود به جای تمرکز بر مشکلات خانواده بر روی مسائل خوشایندتری متمرکز شوید، با خود خلوت کنید و سلامت رابطه زناشویی خود را افزایش دهید.

حفظ آرامش در خانواده را در اولویت قرار دهید

بسیاری از خانواده ها نمی توانند در زمان بحران بر اعصاب خود مسلط باشند. یکی از همین مواقع بحران، تولد فرزند است. مسلما وقتی شما درگیر افسردگی پس از زایمان هستید، لبخند زدن و ایجاد فضای شاد در خانه کار آسانی نیست. اما نباید مایوس شد زیرا این شرایط موقتی است. همیشه به خاطر داشته باشید که مرتب دعوا و درگیری داشتن، عشق میان شما و همسرتان را از بین می برد و رنجش عمیقی در قلب همسر شما باقی می گذارد. قطعا سرکوب کردن احساسات مثبت و منفی مضر است اما گاهی برای نجات زندگی زناشویی بهتر است سکوت کرد.

نزدیکی فیزیکی را فراموش نکنید

یکی از عناصر اصلی رابطه زناشویی قوی، پایدار و شاد، داشتن صمیمیت و رابطه نزدیک فیزیکی است. اغلب، مشغله و کار زیاد خانواده ها و والدین سبب می شود اهمیت رابطه عاشقانه و صمیمیت فیزیکی را از یاد ببرند. این اشتباهی بزرگ است زیرا عدم رابطه فیزیکی میان زوجین سبب می شود آنها احساس تنهایی و فاصله میان یکدیگر داشته باشند. زوج پرمشغله باید بدانند که صمیمیت فیزیکی لزوما به معنای داشتن رابطه جنسی منظم نیست. بوسیدن، در آغوش کشیدن، لمس کردن یکدیگر و بازی کردن که می تواند حواس شما را از مشکلات پرت کند و خستگی را از تن بیرون کند ، ضروری هستند.

به طور مرتب با هم صحبت کنید

علاوه بر رابطه فیزیکی، زوجین بایستی بر روی تقویت رابطه احساسی میان خود نیز کار کنند. در کنار مشغله های زندگی، زوجین باید زمانی را برای صحبت کردن در خصوص مسائل مهم زندگی، غلبه بر موانع و کشف چیزهای جدید با یکدیگر اختصاص دهند. به محض اینکه یاد بگیرید چگونه با همسرتان در یک طول موج قرار بگیرید و با وجود فاصله ها و موانع موجود احساسات یکدیگر را درک کنید، رابطه زناشویی شما قوی تر خواهد شد و به سطح بالاتری از صمیمیت خواهد رسید. زمانی که احساس می کنید رابطه احساسی شما در حال ضعیف شدن است نباید دست روی دست بگذارید تا شرایط خارج از کنترل شود. بهتر است مکالمه ای دلی را با همسرتان آغاز کنید تا بفهمید مشکل از کجاست. سکوت شما تنها فاصله ها، سوء تفاهمات و تضادها را بیشتر می کند.

مهم نیست چگونه عشق و توجه خود را میان همسر و فرزند تقسیم می کنید بلکه مهمتر این است که به همان اندازه که به فرزند خود توجه می کنید، به کیفیت رابطه خود با همسرتان نیز توجه کنید زیرا موفقیت و شاد بودن فرزند شما به میزان زیادی وابسته به موفقیت رابطه زناشویی شماست.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo