نکاتی برای داشتن خوشبختی و موفقیت در زندگی

وبلاگی برای به اشتراک گذاری ایده های موفقیت

۱۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شیرطلایی را جایگزین چای یا کافی کنیم

نوشیدنی را تصورکنید که از ۱۵۰ راه مختلف بتواند به سلامتی شما کمک کند. خیلی خوب به نظر می رسد, درسته؟ ادویه جات دارای بیش از ۱۵۰ خاصیت درمانی بالقوه می باشند. شیرطلایی نوشیدنی گرمی است که حاوی زردچوبه می باشد. نوشیدن شیرطلایی به جای چای موردعلاقه تان می تواند به بهبود سلامتی تان مثل کاهش التهابات, کلسترول و ترمیم زخم کمک کند. جزئیات کاملی درباره طرز تهیه و نحوه بهبود یافتن توسط نوشیدنی شیرطلایی را در ادامه آورده ایم. باما همراه باشید.

شیرطلایی در طب آیورودا استفاده می شود

زردچوبه بخشی از خانواده زنجبیل است و سر چشمه ریشه آن از گیاه لانگا (بومی هندوستان) است. از سالیان دور زردچوبه در هند به طور گسترده ای استفاده می شود اما به تازگی در غرب شهرت پیدا کرده است.

در طب آیورودا، زردچوبه برای درمان بیماری سوءهاضمه, سرماخوردگی, عفونت های گلو, مشکلات کبد وترمیم زخم استفاده می شود. زردچوبه در هند بسیار حائز اهمیت است به طوری که در مراسم مذهبی و ازدواج از آن استفاده می کنند.

شیرطلایی و زردچوبه
 

زردچوبه چگونه سلامتی شما را بهبود می بخشد:

راه های زیادی برای اینکه زردچوبه سلامتی شما را بهبود ببخشد وجود دارد. برخی از این موارد را ذکر کرده ایم:

  • کاهش فشارخون
  • بهبود وضعیت پوست
  • تنظیم متابولیسم
  • حفظ سطح کلسترول سالم
  • بهبود هضم
  • ارتقای سیستم ایمنی
  • کاهش التهاب

هنگامی که با زردچوبه با فلفل سیاه ترکیب شود اثرات آن بسیار قوی می شود. این شیر جادویی معمولا با مخلوطی از شیرنارگیل و زردچوبه و فلفل سیاه تهیه می شود اما دستورالعمل های متفاوتی هم دارد. شما می توانید به جای شیر نارگیل از سویا ,بادام یا جودوسر استفاده کنید. از ادویه های دیگر نظیر دارچین هم می توانید برای بهتر شدن طعم و مزه آن استفاده کنید.

مواد لازم شیرطلایی:

  • شیر موردعلاقه شما (برنج، بادام، جو دو سر، لبنیات، و غیره): ۲ فنجان
  • زردچوبه: ۱ قاشق مرباخوری
  • دارچین (اختیاری): ۱/۲ قاشق چای خوری
  • فلفل سیاه: اندکی

طرز تهیه: 

قبل از اضافه کردن بقیه مواد تشکیل دهنده شیر را روی حرارت ملایم به مدت ۳ الی ۴ دقیقه می گذاریم.

دستورالعمل پودر شیر طلایی:

مواد لازم:

  • پودر زردچوبه: ۱ فنجان
  • پودر دارچین: ۱/۲ فنجان
  • فلفل سیاه: ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه:

پودر ها را با هم مخلوط کنید و درون یک شیشه نگهداری کنید. هرزمان که میل به نوشیدنی داشتید می توانید دو قاشق چای خوری از این پودر را به دو فنجان شیر گرم اضافه کنید و میل کنید. می توانید برای مزه دار کردن آن مقدار کمی زنجبیل, فلفل قرمز(هندی), شکر یا شربت اضافه کنید.

دستورالعمل تهیه خمیر شیرطلایی:

  • زردچوبه: ۱ فنجان
  • آب: ۱ فنجان
  • فلفل سیاه: ۲ قاشق مرباخوری
  • روغن نارگیل: ۱۰قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

آب را روی حرارت بگذارید. فلفل سیاه و زردچوبه را به آن اضافه کرده و روی حرارت کم بگذارید در حدود ۱۰ دقیقه تا به شکل خمیر ضخیم درآید سپس با روغن نارگیل هم بزنید و در یک ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری کنید. برای شیرطلایی یک قاشق مرباخوری از خمیر را همراه ۲ فنجان شیر گرم مخلوط کنید.

زردچوبه را از کجا تهیه کنیم؟

 زردچوبه در اکثر عطاری ها و سوپرمارکت ها موجود است. زردچوبه در مقایسه با قیمتش بسیار ارزشمند است, بخصوص وقتی که بخواهید مقدار زیادی زردچوبه بخرید.

چه کسانی باید شیرطلایی بنوشند؟

اگر این بیماری ها را دارید ارزش امتحان کردن دارد:

  • معده درد
  • مشکلات پوست
  • داشتن وزن ایده آل
  • کلسترول بالا
  • فشارخون بالا
  • ایمنی در مقابل سرماخوردگی

اگر باردار هستید و یا سابقه بیماری قبلی و یا ارثی دارید یا در حین مصرف دارو هستید قبل از نوشیدن شیرطلایی با پزشک خود مشورت کنید. دفعه بعد که هوس یک فنجان چای کردید به جای آن شیر طلایی را بنوشید, شما از دیدن فواید آن شگفت زده خواهید شد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۱۰ واقعیت که زندگی شما را تغییر خواهند دادا

ما خیلی راحت فراموش می کنیم که چه چیزی در زندگی اهمیت دارد اما زندگی روزمره ذهن ما را از اندیشیدن به این مسائل دور می کند. وقتی همه چیز آنطور که شما فکر می کردید پیش نمی رود اغلب به خاطر این است که روی چیزهای مهم تمرکز نمی کنید. تمرکز کردن بر واقعیت های اساسی زندگی می تواند دشوار باشد. به خصوص وقتی به شما گوشزد می کنند که دارید از مسیر اصلی خود منحرف می شوید. در زندگی چیزهای خوب به راحتی به دست نمی آیند. باید بازبینی دقیقی در زندگی انجام داد تا راه خود را پیدا کرد. سقراط می گوید: زندگی که مورد بازبینی قرار نگیرد، ارزش زندگی کردن ندارد. این بازبینی چه در زندگی و چه در کسب و کار باید صورت گیرد. اگر می خواهید از مسیر و هدف خود منحرف نشوید مدام باید از خود سوال کنید. بسیاری از واقعیت ها یی که زندگی شما را تغییر خواهند داد را باید یادآوری شوند. ما به این یادآوری نیاز داریم تا در مسیر درست خود قرار بگیریم. چند نمونه از آنها عبارتند از :

مقدمه موفقیت های بزرگ اغلب شکست است:

زندگی و شکست
 

تا زمانی که مواجهه با شکست را نیاموزید، موفقیت واقعی را تجربه نخواهید کرد. اشتباهات به شما گوشزد می کنند که دارید در مسیر اشتباهی حرکت می کنید و بدین صورت راه را برای رسیدن به موفقیت هموار می کنند. بزرگترین پیشرفت ها اغلب زمانی که شما بیشتر احساس ناامیدی و یاس می کنید، حاصل می شوند. همین ناامیدی است که شما را مجبور می کند متفاوت بیندیشید. موفقیت زمان بر است و باید با وجود تمام سختی ها خوش بین بود.


پرکار بودن به معنای کارایی بالا نیست

زندگی و فعالیت زیاد
 

به اطراف خود نگاه کنید. همه سرشان شلوغ است. از جلسه ای به جلسه ای دیگر می روند و … اما چه تعداد از آنها واقعا مولدند و کارایی دارند؟ چه تعداد از آنها واقعا موفقند؟ موفقیت محصول جنب و جوش و فعالیت نیست بلکه محصول تمرکز است. اینکه از زمان خود به نحو موثری استفاده کنید. شما به اندازه دیگران کار می کنید اما اگر سعی کنید از زمانی که دارید به طور معقول استفاده کنید در نهایت بازدهی شما و نه جنب و جوشتان بیشتر خواهد بود. برای حصول نتیجه باید تلاش خود را معطوف به وظیفه مشخص شده نمایید.


شما شبیه کسانی هستید که با آنها در ارتباطید

زندگی و جمعیت
 

سعی کنید اطرافتان را با افرادی پر کنید که به شما انگیزه و الهام می بخشند کسانی که به شما کمک می کنند بهتر از این باشید. اما افرادی که شما را زمین می زنند چه؟ چرا اجازه می دهید آنها بخشی از زندگی شما باشند؟ کسانی که احساساتی چون بی ارزشی، افسردگی و غم و اندوه به شما القا می کنند، زمان شما را هدر می دهند و احتمالا شما را شبیه خودشان می سازند. زندگی کوتاهتر از آن است که آن را با ارتباط داشتن با چنین افرادی از بین ببرید. همین الان این ارتباط را قطع کنید.


زندگی را خودتان می سازید

زندگی و تابلو تصاویر
 

هیچ جبری در زندگی وجود ندارد. هیچ کس نمی تواند شما را مجبور به تصمیم گیری یا انجام کاری کند که برخلاف ارزش ها و شخصیت شماست. شرایطی که در آن زندگی می کنید برای شماست، شما آن را خلق کرده اید. بالطبع آینده شما نیز وابسته به خودتان است. اگر تردید دارید احتمالا به خاطر این است که از ریسک کردن که لازمه رسیدن به اهداف و آرمان هایتان است، می ترسید. برای انجام هر کاری خاطرتان باشد که بهتر است در پایین نردبانی باشید که می خواهید تا اینکه در بالای نردبانی باشید که دوست ندارید.


مهمترین منبع پشیمانی، ترس است

زندگی و دریا
 

از ریسک کردن نترسید. اغلب شنیده ام که مردم می گویند: مگر در نهایت چه می شود؟ تو را می کشد؟ از نظر مردم مرگ بدترین چیزی است که می تواند اتفاق بیفند. بدترین چیزی که می تواند برای شما اتفاق بیفتد این است که اجازه دهید مرگ به سراغ شما بیاید در حالی که هنوز زنده اید.


منتظر معذرت خواهی دیگران نشوید

زندگی و زنجیر
 

از مسائل بگذرید، از کینه ها رها شوید و کسانی که حتی از شما معذرت خواهی نکرده اند را ببخشید. کینه سبب می شود وقایع تلخ گذشته، شادی امروزتان را از بین ببرد. نفرت و کینه احساسات مخربی هستند که لذت زندگی را از بین می برند. احساسات منفی که با کینه همراه می شود، ایجاد کننده استرس است و استرس عواقب مخربی برای سلامتی دارد. محققان ثابت کرده اند که ماندن در شرایط استرس، سبب فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود. بخشیدن به معنای فراموش کردن نیست . تنها با بخشیدن خود را از اینکه قربانی همیشگی احساسات منفی شوید، رها می کنید.


در لحظه زندگی کنید

زندگی و طبیعت
 

تا زمانی که یاد نگیرید که در حال زندگی کنید نمی توانید به استعدادهای بالقوه خود دست یابید. احساس گناه، گذشته را تغییر نمی دهد و اضطراب، آینده را. اگر مدام در زمان های دیگری باشید هرگز نمی توانید شاد باشید و نمی توانید واقعیت (خوب یا بد) اکنون را بپذیرید. برای اینکه به خود کمک کنید تا در لحظه زندگی کنید، دو کار را باید انجام دهید:

  • گذشته را بپذیرید: اگر با گذشته خود کنار نیایید هیچوقت شما را ترک نمی کند و به همین شکل آینده را نیز شکل می دهد.
  • عدم قطعیت آینده را بپذیرید: نگرانی در اینجا و اکنون هیچ جایگاهی ندارد. مارک تواین می گوید: نگران بودن مثل این است که بدهی بپردازید در حالی که بدهکار نیستید.

ارزش شما از درون شما می آید

زندگی و شیر و گربه
 

اگر احساس رضایت و خشنودی شما از مقایسه خود با دیگران نشات گرفته است، دیگر حاکم سرنوشت خود نخواهید بود. وقتی از انجام کاری خوشحال می شوید، نگذارید نظرات یا رفتار دیگران این حس را از شما بگیرد. از آنجا که نمی توانید نسبت به آنچه دیگران درباره شما فکر می کنند بی تفاوت باشید، پس نباید خود را با دیگران مقایسه کنید و سعی کنید نظرات بقیه را کوچک بشمارید. پس مهم نیست دیگران چه می اندیشند یا چه می کنند، ارزش شما در درون شماست. صرف نظر از اینکه در هر زمان مردم چه فکری درباره شما می کنند، یک چیز مشخص است: هیچوقت به همان خوبی یا بدی که آنها می گویند نیستید.


زندگی کوتاه است

زندگی و زمان
 

هیچ تضمینی برای آینده نیست. تنها زمانی که شخصی ناغافل از دنیا می رود تلنگری می شود که از خود بپرسیم: واقعا چه چیزی اهمیت دارد؟ چگونه عمر را سپری کردیم؟ و با دیگران چطور رفتار کردیم؟ مرگ نزدیکان احساسات انسان را جریحه دار می کند و یادآور می شود که زندگی ابدی نیست. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید به خود یادآور شوید که امروز یک هدیه است و باید از هدیه ای که به شما داده شده است بهترین استفاده را بکنید. هر فعالیتی که در زندگی آغاز می کنید مانند لحظه لحظه زندگی، هدیه ای است که به شما ارزانی شده. در نتیجه یک روز خوب با یک طرز فکر خوب آغاز می شود.


تغییر اجتناب ناپذیر است، آن را بپذیرید

زندگی و تغییر فصل
 

تنها وقتی تغییر را می پذیرید می توانید بفهمید چقدر خوب است. اگر می خواهید از موقعیت هایی که در نتیجه تغییرات زندگی حاصل می شود، استفاده و بهره برداری کنید باید ذهن و آغوش بازی برای تغییرات داشته باشید. تا زمانی که در حاشیه امن قرار گرفته اید و نمی گذارید تغییر در روند همیشگی زندگی تان صورت بگیرد، شکست خواهید خورد. دیوانگی محض است اگر کار مشابهی را بارها و بارها انجام دهیم و انتظار نتایج متفاوتی داشته باشیم. زندگی برای کسی نمی ایستد. وقتی همه چیز خوب پیش می رود، شکرگذار باشید و از آن لذت ببرید. اگر دنبال چیز بیشتر و بهتری هستید که فکر می کنید شما را خوشحال می کند، تا زمانی که شرایط کنونی را تغییر ندهید نمی توانید به لذت موردنظر خود دست یابید.

همه توصیه ها را به کار ببندید. تمرکز کنید و از خود سوالات سخت بپرسید . با حفظ شرایط آسان و راحت چیزی نمی آموزیم و رشد نخواهیم کرد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

پرطرفدارترین آرایش موی زنانه

اولین تصویری که از ظاهر و شخصیت افراد در ذهن می ماند، بر اساس مدل موی آن شخص است. مدل موی زیبا، اعتماد به نفس شما را بالا می برد. باید مدل موی خود را بر اساس جنس و حجم موها انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برخی مدل  پرطرفدارترین آرایش موی زنانه  می پردازیم:

مدل موی باب (bob) :

کوتاه کردن مو به نحوی که دو طرف آن بلندتر باشد. مدل کلاسیکی که کوتاهی آن راحت است و به راحتی فرم می گیرد. حتی می توانید با فر و مجعد کردن و یا صاف کردن موها به آن حالت دهید. به اشکال زیر می توانید موهای خود را به سبک باب کوتاه کنید:

  • مدل بلند: کوتاهی و مدل دادن آن بسیار راحت است. این یک مدل چند بعدی است. حتی وقتی موهای شما خیس است حالت زیبای خود را حفظ می کند. با استفاده از کمی کرم حتی می توانید حالت زیباتری به آن بدهید. همراه با کرم موهای خود را شانه کنید تا تمام مو به طور یکسان حالت بگیرد. این مدل برای صورت های مثلثی، قلبی و گرد مناسب است.
  • مدل کلاسیک که یک طرف بلندتر است: با موهای خیس و استفاده از لوسیون حالت بسیار زیبایی پیدا می کند. از شانه دندانه دار برای شانه کردن استفاده کنید.
  • مدل خرد: در این مدل انتهای مو کمی به سمت بیرون حالت می گیرد.
  • مدل به هم ریخته: با اضافه کردن کمی موج نامتقارن به یک طرف، به شما ظاهری جذاب می بخشد.

آرایش موی زنانه

استفاده از وسایلی برای آرایش مو:

زیورآلات مو در انواع رنگی، طلاکاری شده، درشت سبب نگه داشتن حالت موی شما می شوند. بعضی از آنها برای جمع کردن مو و برخی برای آرایش مو استفاده می شوند. این زیورآلات در اشکال و اندازه های مختلف هستند و از مواد متفاوتی نیز ساخته شده اند. با استفاده از این وسایل مدل مو هرگز به هم نمی ریزد. آنها شامل موارد زیر می باشند:

  • دانه های ستاره ای
  • کلیپس هایی که با آنها موهای بلند را جمع کرده و دم اسبی می بندید
  • سنجاق های نازک منحنی که از یک سمت باز می شود. از آنها می توانید برای نگه داشتن حالت دم اسبی مو استفاده کنید. بعضی از آنها تزئیناتی بر روی خود دارد و برخی ساده هستند.
  • شانه های ارتجاعی که به شکل شانه و یا کش سر هستند و دور موها قرار میگیرند.
  • سنجاق سر که برای حالت دادن به مو استفاده می شود
  • کلیپس های فلزی و در رنگ های متنوع
  • کش سر

رنگ موهای طبیعی:

رنگ موهای طبیعی روشن، موها را سالم و درخشان نگه می دارند. می توانید از کلاه گیس استفاده کنید تا نیازی به تغییر رنگ مونداشته باشید. مزایای آرایش مو بر اساس رنگ طبیعی مو:

  • به راحتی حالت آرایش مو را نگه می دارد و نیازی به کار خاص و ابزار خاصی برای نگه داشتن حالت آن نیست.
  • سلامت شما را به خطر نمی اندازد
  • در زمان و پول صرفه جویی می شود
  • خاص و منحصر به فرد است

موها را فر کنید:

این کار کمک می کند موهای طبیعی شما به روز و خوش مدل باشد. به روش های مختلفی می توانید موهای خود را فر کنید از جمله بابلیس، اتوی مو، بیگودی و سشوار مخصوص جمع و فشردن مو. علاوه بر این می توانید از یکسری لوسیون ها و کرم ها برای فر کردن مو استفاده کنید.

مدل موی کوتاه موج دار:

می توانید مدل کوتاهی bob را به صورت موج دار آرایش کنید. ممکن است موهای شما به طور طبیعی موج دار باشد اما با استفاده از بیگودی یا بابلیس آن را بیشتر کنید. برای کسانی که موهای فر دارند، اتوی مو هم آن را صاف می کند و هم فر. در مواقعی که عجله دارید به شما کمک می کند تا در کوتاهترین زمان موهای خود را درست کنید.

از اکستنشن مو استفاده کنید:

خیلی راحت می توانید مدل موها را از کوتاه به بلند تغییر دهید. دیگر نیازی نیست که سال ها منتظر باشید تا موهایتان بلند شود. اکستنشن این مشکل را حل می کند و جلوه طبیعی به مو می بخشد.

موها را پیچ و تاب دهید تا موج دار شود:

با بافتن مو زمانی که هنوز رطوبت دارد می توانید موهای خود را موج دار کنید. کل شب را با موهای بافته شده بخوابید. صبح موهای بافته شده را باز کنید و می بینید که موج دار شده اند. همچنین می توانید اندکی از اسپری مو استفاده کنید. با استفاده از سشوار مخصوص آنها را جمع و بهم فشرده کنید. اینگونه برای مدت طولانی تری موها فر می مانند . یادتان باشد قبل از این کار به موها کرم بزنید. برای نگه داشتن موهای بافته شده می توانید از سنجاق سر استفاده کنید. می توانید موهای خود را از ریشه یا کمی پایینتر پیچ و تاب دهید. می توانید از سرم براق کننده برای موهای بافته شده استفاده کنید.

پوشیدن کلاه گیس:

برای زنانی که شهامت استفاده از کلاه گیس را دارند این وسیله خوبی است که با آن می توانند موها را به هر شکلی که می خواهند آرایش کنند. مدل های متنوع کلاه گیس به شما کمک می کند هر مدل مو که به صورت شما می آید انتخاب کنید. بهترین مزیت کلاه گیس این است که بافت نرمی دارد و بسیار طبیعی است. برخی از آنها به راحتی حالت می گیرند و می توانید آنها را کوتاه یا رنگ کنید.

اینها راهکارهایی است که به شما کمک می کند به روز و خوش قیافه باشید و مدل موهایی که مد هستند و به شما می آیند انتخاب کنید تا احساس بهتری پیدا کنید و اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۵ دلیل علمی برای خوردن پروتئین بیشتر

اگر دانشجو، کارمند و مادری هستید که نیاز به برنامه روزانه ای برای مراقبت از پوست خود دارید، برای شما راهکارهایی داریم. اگر طبق این راهنما عمل کنید متوجه خواهید شد که چقدر آسان می توانید به صورت روتین به مراقبت از پوست خود بپردازید. حتما از ایده هایی که با آن بتوانید بدون زحمت و صرف زمان زیادی به آرایش و مراقبت از پوست بپردازید، استقبال خواهید کرد.

در ادامه راههای مراقبت از پوست را برایتان شرح می دهیم

از ماسک صورت استفاده کنید

در میان محصولات مراقبت از پوست، ماسک های صورت از ضروری ترین آنهاست چرا که بدون زحمت زیاد پوست شما را از خوب به عالی تبدیل می کند. آنها با هدف پاکسازی صورت به درخشندگی و سلامت بیشتر پوست می پردازند. اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید می توانید ماسک صورت را در زمان خواب یا دوش گرفتن استفاده کنید. بر اساس نوع صورت خود می توانید طیف متنوعی از ماسک ها را انتخاب کنید. آنها قدرت مرطوب کنندگی، لایه برداری، نرم کنندگی و لکه بری دارند. مسئله اصلی پیدا کردن زمان مناسب برای این کار است. از این جهت ماسک ها را قبل از خواب و یا حمام استفاده کنید. به راحتی قبل از اینکه به خواب بروید و یا حین دوش گرفتن می توانید ماسک را پاک کنید. جالب نبود؟ علاوه بر این کارشناسان زیبایی معتقدند که بعدازظهر زمان بهتری برای استفاده از ماسک هاست. البته کرم های صورت هم از این قاعده مستثنی نیستند. در برنامه ریزی های خود زمانی برای تست و انتخاب بهترین ماسک انتخاب کنید و آن را حداقل دو روز در هفته استفاده کنید.

اسپری کردن تونر بر روی پوست

راهکار دیگر برای افراد پرمشغله استفاده درست از تونر است. برای کمک به استراحت پوست، افزایش آب رسانی به پوست و خلاص شدن از شر چربی های اضافه پوست می توانید به اسپری کردن تونر بپردازید به جای مالیدن آن روی پوست که زمان بیشتری را صرف می کند. یک بطری کوچک و راحت بردارید و تونر خود را داخل آن منتقل کنید. آن را صبح یا بعدازظهر مستقیما مقابل صورت خود اسپری کنید. شما می توانید از آن در هر زمان و مکانی استفاده کنید. اینگونه مجبور نیستید منتظر شوید تا هر گاه پوستتان خشک شد از مرطوب کننده استفاده کنید. اینگونه شما راحتتر و سریعتر آرایش می کنید و در عین حال زمان و تلاش کمتری صرف می کنید. در کل اسپری کردن روش زیرکانه تری نسبت به شستن و ماساژ دادن پوست است.

از محصولات چندکاره استفاده کنید

سعی کنید بگردید و محصولات چندکاره بخرید زیرا روند مراقبت از پوست موثرتر و آسانتر می شود. اگر پوست خشکی دارید بهتر است از پاک کننده های کرم دار و یا شیر دار استفاده کنید. با این کار علاوه بر شستن پوست، به مرطوب شدن آن نیز کمک می کنید. اگر پوستی دارید که نیاز به مرطوب کننده و spf دارد می توانید از محصولی استفاده کنید که هر دو را داشته باشد. از مرطوب کننده و کرم ضدآفتاب با هم استفاده کنید . این دو برای انواع پوست لازم هستند.

پاکسازی صورت

چگونه می توان به راحتی به پاکسازی صورت پرداخت؟ اینگونه مراقبت از پوست به خصوص برای کسانی که هر روز آرایش می کنند ضروری است. اگر دیگران هرگز این کار را نمی کنند ویا گاهی آن را انجام می هند، شما باید همیشه صورت خود را قبل از خواب بشویید حتی اگر مشغله زیادی دارید. ۵ دقیقه برای مراقبت از پوستتان اختصاص دهید و مقداری دستمال مرطوب پاک کننده کنار تخت خواب خود بگذارید. از این رو هرگز فراموش نخواهید کرد که باید آرایشتان را پاک کنید و بگذارید در زمانی که خواب هستید پوستتان نفس بکشد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

کودک پرخاشگر و نحوه برخورد با آن

خشونت کودک بستگی به عوامل زیادی دارد و صرفا نمی‌توان تقصیر اصلی این مشکل را متوجه یک عامل کرد. عوامل ارثی، محیطی و زیست شناختی و نیز عوامل هورمونی تاثیرات پیچیده‌ای دارند که هر کدام می‌توانند منجر به بروز رفتارهای پرخاشگرانه شوند. اما در این میان خانواده می‌تواند با نقش موثر خود، موجبات آرامش و کنترل خشم و یا تشدید خشونت کودک پرخاشگر شود. فرقی نمی کند کودک شما درمواجهه با چیزی که باب میلش نیست به آرامی واکنش نشان دهد یا در بهترین حالت، مثل ترقه منفجر شود، مدیریت خشم، مهارتی است که هر نوع بچه ای از آن نفع می برد. ما به عنوان والدین با کنترل احساسات خودمان در برابر طغیان های خشم مان، می توانیم اساس و شالوده ی فراگیری این مهارت مهم را برای فرزندان مان بنا کنیم. این بار که با کج خلقی ها و بهانه گیری های کودک نوپای تان و یا شانه بالا انداختن فرزند نوجوان تان روبرو شدید با بکار بردن یکی از عبارات زیر، بهترین قدم را به جلو بردارید:

کودک پرخاشگر و کودک و پسر
 

نگویید: اینقدر همه چیز را پرت نکن! 

بگویید: وقتی اسباب بازی هایت را پرت می کنی من فکر می کنم دوست نداری با آنها بازی کنی. آیا این طور است؟ این تکنیک گوینده/شنونده، برای کمک به ارتباط دهی احساسات به شیوه ای غیررودررویی است. این شیوه نه تنها مسیرهای گفتگو را با کودک پرخاشگر باز نگه می دارد بلکه شما الگویی می شوید برای این که نشان دهید موقعیت پیش آمده از نگاه شما چگونه است، در نتیجه کودک شما فرصت این را پیدا می کند تا حادثه پیش آمده را مجددا از نگاه خودش و با زاویه ای دیگر بازبینی کند.

نگویید: بچه های خوب این کار را نمی کنند!

بگویید: لازم است چکار کنی تا برای بیرون رفتن آماده شوی؟ به بچه ها اجازه دهید به پروسه های تغییر و گزار در زندگی شان فکر کنند. این کمک می کند تا از جنگ و جدال دور بمانید. بگویید: بچه های خوب و حتی بزرگ ترها هم گاهی عصبانی می شوند، اشکالی ندارد، این عصبانیت هم خواهد گذشت. بگذارید روراست باشیم. بچه های شما هرچقدر بزرگ تر شوند، با مشکلات بزرگ تری هم مواجه خواهند شد، و احساسات شدیدتری هم خواهند داشت. این که به آنها بگویید بچه های خوب یا کسی که بزرگ شده عصبانی نمی شود، خسته نمی شود یا مضطرب نمی شود واقعا دروغ است. همچنین باعث می شود بچه ها احساسات شان را سرکوب کنند و مانع جریانات احساسات شان به شیوه ای سالم شوند.

نگویید: عصبانی نشو!

یکی از عوامل مهم بروز خشونت در کودک پرخاشگر الگو سازی است. کودکان تمایل دارند از افرادی که دوستشان دارند الگوبرداری رفتاری کنند. به همین علت در سنین خردسالی از پدر یا مادر و در سنین بالاتر از هنرپیشه‌های تلویزیون و یا امثال آنها الگو می‌گیرند و طبیعی است که الگوهای خشن، کودک را به تقلید خشونت دعوت می‌کند. بگویید: من هم گاهی عصبانی می شوم. بیا شعار جنگی مان را فریاد بزنیم تا خشم مان مهار شود. تحقیقی جدید نشان می دهد وقتی جسم مان آسیبی می بیند ودرد داریم، فریاد زدن واقعا می تواند در رساندن پیام درد به مغز اختلال ایجاد کند، یعنی دردمان کمتر شود. شاید فرزندتان هنگام عصبانیت دردی نداشته باشد اما دادوبیداد کردن می تواند انرژی خشم را به شیوه ای بازی گونه رها نماید. با فرزندتان یک شعارجنگی انتخاب کنید تا در چنین شرایطی با صدای بلند ازآن استفاده نمایید، مثلا : آزااااااااااااااااادی!

نگویید: جرأت نداری بزنی!

 بگویید: اشکالی ندارد که عصبانی باشی، اما به تو اجازه نمی دهم به کسی آسیب بزنی. ما باید امنیت همدیگر را حفظ کنیم. این عبارت، این پیام جدی را می رساند که بروز عصبانیت ایرادی ندارد، اما واکنش فیزیکی ممنوع است. جداکردن این دو به کودک تان کمک می کند تا یاد بگیرد به همین شیوه رفتار کند.

نگویید: تو خیلی بدقلق و سرسخت شده ای!

بگویید: این موضوع خیلی سخت و ناخوشایند است، می دانم؛ با هم حلش می کنیم. وقتی بچه ها سرسختی می کنند و کوتاه نمی آیند، خیلی مهم است که دلیلش را بفهمیم. این عبارت، این ایده را تقویت می کند که شما هم درکنار او هستید نه مقابل او، و با هم طبق یک هدف پیش می روید.

نگویید: فهمیدم، باید در اتاقت تنها باشی!

بگویید: بیا از هم دور باشیم تا هردو آرام شویم. این عبارت، ” تنها ماندن ” را به ” باهم بودن ” بر می گرداند و اجازه می دهد به جای تنها ماندن، ارتباط دوباره ای برقرار شود.

نگویید: همین حالا دندان هایت را مسواک بزن!

بگویید: می خواهی اول دندان های عروسکت را مسواک بزنیم یا دندان های تو را؟ برای بچه های نوپا، کج خلقی و بهانه گیری شیوه ای برای کنترل کردن محیط شان است. شما با این عبارت به او حق انتخاب می دهید و در نتیجه احساس می کند تا حدودی کنترل دست اوست.

نگویید: شامت را بخور وگرنه گرسنه به رختخواب خواهی رفت!

بگویید: به نظرت چکار می توانیم بکنیم تا این غذا خوشمزه تر شود؟ این عبارت، مسئولیت پیداکردن راه حل را به دوش فرزندتان می گذارد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

زیتون و مزایای مهم آن برای سلامتی

فواید زیتون برای بدن

۱. زیتون برای کنترل وزن مفید است:

اگرچه زیتون دارای چربی است, اما این چربی به صورت اشباع نشده و طبیعی است که مانع از ذخیره و رشد در بدن می شود. برخلاف انواع دیگر چربی ها, چربی اشباع نشده توانایی سوخت و ساز دارد و برای بدن مفید بوده و مانع از اضافه وزن می شود. این چربی در سلولهای چربی شکسته و مانع از توسعه آن به ویژه در ناحیه شکم می شود. گذشته از آن این میوه کالری کمی دارد و هم زمان نیرو بدن را افزایش می دهد. با اضافه کردن زیتون به رژیم غذایی خود می توانید اشتها و کالریتان را کنترل کنید.

زیتون
 

۲. حفظ سلامت قلب:

بیماری های قلبی در درجه اول توسط اکسیداسیون کلسترول ایجاد می شود. اکسیداسیون فرآیندی است که منجر به پوشش عروق و سرخرگ شده و باعث آسیب دیدن رگ های خونی, گردش خون ناکارآمد, نارسایی قلبی و حمله قلبی می شود. از آنجا که زیتون حاوی نوع اشباع نشده چربی است برای بهره بردن بیشتر از قلب, باعث ترویج افزایش HDL یا کلسترول خوب و کاهش LDL یا نوع بد می شود. برای حفظ نسبت HDL و LDL کلسترول نرمال, مصرف این میوه کمک بزرگی در دستیابی به آن می کند.

۳. رسیدن به فشار خون طبیعی:

فشارخون بالا عملکرد مناسب قلب را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف منظم زیتون نتایج مثبت و بسیار موثر در فشار خون دارد. اسید اولئیک موجود در روغن این میوه نیز در ساخت غشای سلولی سالم قلب کمک می کند و باعث فشار خون نرمال در بدن می شود. اگر شما دارای فشار خون بالا هستید و برای جلوگیری از بیماری های قلبی باید به طور منظم زیتون مصرف کنید.

زیتون
 

۴. بهبود پوست و مو:

زیتون سرشار از ویتامین E است, که یک ویژگی بسیار محبوب برای داشتن پوست و موهای زیبا و سالم است. این میوه دارای آنتی اکسیدان های مفیدی است که باعث محافظت و تغذیه پوست  می شود و از پیری زودرس و سرطان پوست جلوگیری می کند و محافظ خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش است. اگر می خواهید نتایج شگفت انگیز زیتون را سریع بر روی پوست و مو خود ببینید عصاره یا روغن زیتون را به طور مستقیم بر پوست و مو که باعث حفظ جوانی, درخشندگی و بی عیب بودن پوست می شود اعمال کنید. همچنین از مزیت های بزرگ روغن زیتون جلوگیری از خشکی پوست است.

۵. نبرد آلرژی:

مطالعات و تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیده است که مصرف زیتون به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی برای پیشگیری ازآلرژی و درمان آن ثابت شده است. روغن زیتون به عنوان آنتی هیستامین نه تنها سطح پوست را بلکه سطح سلولی را تحت تاثیر قرار می دهد. مصرف زیتون می تواند موجب کاهش آلرژی به انواع خاصی از غذا شود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

۶. منبع بسیار خوبی از آهن:

آهن نقش حیاتی در کلیت سلامت ما ایفا می کند. آهن باعث می شود تا سلول های قرمز خونی به درستی اکسیژن مورد نیاز را در سراسر بدن حمل و انتقال دهند. تمامی اعضا و اندام های بدن به اکسیژن نیاز دارند و اگر فردی دچار فقر آهن باشد منجر به پایین آمدن سطح اکسیژن و تضعیف سیستم ایمنی و کاهش انرژی می شود به همین دلیل زیتون سرشار از آهن است و مصرف آن موجب انرژی می شود.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

واریکوسل و اطلاعاتی درباره آن

ناباروری در زنان و مردان دلایل مختلفی دارد. واریکوسل یکی از بیماری‌های شایع در مردان است به طوری که از هر ۱۰ نفر نفر مرد جوان ۲ الی ۳ نفر مبتلا به این بیماری هستند. اگرچه این عارضه می تواند یکی از علت های ناباروری در مردان باشد اما خوشبختانه امروزه قابل درمان است.

واریکوسل چیست؟

واریکوسل اتساع و پیچ‌خوردگی غیرطبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌هاست. شیوع آن زیر ۱۰سال نادر است ولی در بالغین جوان ۱۵% و در مردان نابارور ۲۰ تا ۴۰% می‌باشد.در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند یعنی قبلا بچه‌دار شده‌اند شیوع آن به ۷۰% می‌رسد. ۹۰% موارد طرف چپ و در ۱۰% موارد دو طرفه است. این بیماری باعث بزرگ شدن رگ‌ها درون کیسهبیضه می‌شود. این بیماری مشابه بیماری واریس که در پا رخ می‌دهد می‌باشد. واریکوسل یکی از معمول‌ترین دلایل کاهش اسپرم و کاهش کیفیت اسپرم است که می‌تواند باعث نازایی و ناباروری مردان شود، با این حال همه انواع آن بر روی تولید اسپرم تاثیری ندارند.

این بیماری همچنین می‌تواند باعث کاهش رشد بیضه و در نهایت کوچک شدن بیضه گردد. همچنین با اثر بر اسپرم‌ها باعث کاهش حرکت و تعداد آن‌ها و تغییر مورفولوژی (شکل ظاهری) انها خواهد شد. واریکوسل به طور مستقیم اثری بر توانایی جنسی یا ایجاد انزال زودرس ندارد. همان‌طور که خانم‌ها لازم است به صورت دوره‌ای و مرتب تحت معاینات متخصص زنان برای مطمئن شدن از سلامت سیستم تناسلی‌شان قرار بگیرند، آقایان هم لازم است با مشاهده کوچک‌ترین مورد غیر عادی به متخصص اورولوژی مراجعه کنند، این در حالی است که شرم و حیای بسیاری از آقایان در مراجعه به متخصصان بیماری‌های تناسلی، باعث بروز مشکلات جبران‌ناپذیری همچون عقیمی می‌شود.

  • آیا واریکوسل درمان داروئی دارد؟ جواب منفی است.
  • در چه سنی واریکوسل ایجاد می شود؟ عموماً واریکوسل از دوره جوانی شروع می شود و اغلب پس از ازدواج و به علت ناباروری مردان در معاینه کشف می شود.
  • آیا واریکوسل علامت خاصی دارد؟ اغلب هیچ علامتی ندارد و گهگاهی باعث ایجاد درد در بیضه می شود و در موارد شدید باعث کوچکی بیضه نیز می گردد.
  • بهترین روش تشخیص واریکوسل چیست؟ به علت در دسترس بودن بیضه ها، بهترین و قطعی ترین روش تشخیص واریکوسل معاینه با دست و توسط جراح کلیه و مجاری ادراری می باشد. سونوگرافی رنگی دومین وسیله تشخیص است.

دلایل واریکوسل:

واریکوسل زمانی رخ می دهد که دریچه های درون رگهای در امتداد طناب اسپرمی، جلوی جریان خون را گرفته و کارایی آن را مختل می کنند. این مشکل باعث برگشتن خون به بالا و در نتیجه ورم و پهن شدن رگ ها می شود. واریکوسل عموما به آرامی پیشرفت کرده، اغلب در سنین بلوغ شکل می گیرد، در مردان ۱۵ تا ۲۵ معمول تر است و عموما در سمت چپ کیسه بیضه دیده می شود. از منظر طب امروزی این بیماری در دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم‌بندی می‌گردد. در نوع اولیه، هیچ عامل ایجادکننده مشخصی وجود ندارد، گرچه تئوری اشکال در دریچه‌های لانه کبوتری وریدهای بیضه، طولانی بودن مسیر این وریدها و احتمال اثر فشاری سایر عروق و احشاء شکمی مطرح می‌باشد ولی هنوز علت مشخصی برای آن ثابت نشده است. این نوع عامل عمده واریکوسل است. نوع ثانویه که بدنبال وجود عامل مشخص ایجادکننده انسداد در عروق داخل شکم ایجاد می‌گردد، درصد کمی از واریکوسل‌ها را شامل می‌شود و علت ایجادکننده آن غالباً توده‌های شکمی، بخصوص تومورهای بدخیم می‌باشد که تشخیص آن مهم و حیاتی است. هرچند عواملی که می توانند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهند، پیدا نشده اما نتایج بعضی از تحقیقات نشان می دهند که چاقی ممکن است خطر ابتلای شما به بیماری واریکوسل را افزایش دهد. ظهور ناگهانی واریکوسل در مردان مسن ممکن است ناشی از تومور کلیه باشد و نیاز به بررسی دقیق دارد.

انواع روش‌های جراحی:

روش استاندارد طلایی جراحی واریکوسل: روش اینگوینال میکروسکوپیک می‌باشد که با برش کوچک پایین شکم نزدیک خارج ریشه آلت و بالای بیضه و با کمک میکروسکوپ انجام می‌شود. مزیت این روش حفظ شریان (سرخرگ) و عروق لنفاوی و عصب می‌باشد و میزان عود نیز کمتر است.

روش جراحی اینگوینال: تقریبا مانند روش اول است اما بدون میکروسکوپ انجام می‌شود و بنابراین عوارض آن بیشتر است.

روش جراحی رتروپریتوان: این روش با برشی بالاتر از روش قبلی انجام می‌شود.

روش جراحی با لاپاروسکوپ: این روش با ایجاد حدود سه سوراخ در شکم و فرستادن گاز به داخل شکم برای ایجاد فضای کافی برای کار انجام می‌شود. در این روش احتمال آسیب عروق بزرگ یا روده‌ها یا مثانه و… هر چند ناشایع وجود دارد.

روش آمبولیزاسیون: از راه پوست که از راه وریدهای کنار ران به صورت موضعی لخته خون خود بیمار یا کویل یا مواد سنتتیک و مصنوعی دیگر به داخل وریدها فرستاده می‌شوند. این روش نیاز به متخصص رادیولوژی ماهر در این زمینه و تجهیزات پیشرفته دارد.

آیا عمل واریکوسل نیاز به بستری شبانه دارد؟

خیر، اغلب با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی ضعیف انجام و بیمار ۴ ساعت بعد از عمل مرخص می شود.

آیا ناباروری سرنوشت حتمی واریکوسلی‌هاست؟

 جالب است بدانید که حدود یک‌ششم مردان واریکوسل دارند و در مردانی که دچار ناباروری هستند، این رقم بالاتر است و به ۴۰ درصد می‌‌رسد. بی شک واریکوسل می‌تواند از شایع‌ترین علل تولید کم اسپرم و کاهش کیفیت آن تلقی شود، اما همه واریکوسل‌ها بر تولید اسپرم اثر نمی‌گذارند. وقتی خون در وریدهای بیضه به دنبال بروز واریکوسل تجمع یابد، درجه حرارت بیضه بالا می‌رود، در حالی که اسپرم‌ها باید در درجه حرارت کمتری به فعالیت‌های طبیعی‌ ادامه دهند،‌ براین اساس روند تولید اسپرم‌ها دچار اختلال می‌شود.

بعلاوه از آنجا که ترشحات هورمونی غدد فوق کلیوی مستقیما به بیضه منتقل می‌شود، هرگونه اختلال در وریدهای بیضه چپ می‌تواند در فعالیت هورمونی غدد فوق کلیوی هم اشکال ایجاد کند. با این حال هیچ رابطه علمی ثابت شده‌ای مبنی بر ارتباط قطعی ناباروری و واریکوسل وجود ندارد. به‌علاوه ما از نظر اخلاقی قادر به تایید قطعی اثرات این بیماری بر ناباروری مردان،صرفا به دلیل وجود درصدی احتمال نیستیم، مگر آن که بررسی‌های تخصصی روی اسپرم‌ها (اسپرماتوگرافی) اختلالی در تولید اسپرم را تایید کند که در آن صورت فرد باید تحت جراحی واریکوسل قرار بگیرد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

۵ دلیل علمی برای خوردن پروتئین بیشتر

در تمام مقالات مربوط به رژیم غذایی، رایج است که در خصوص چربی و کربوهیدرات بحث هایی می شود، در حالی که همه توافق دارند که پروتئین برای سلامتی مفید است. در عین حال بسیاری از افراد اطلاع ندارند که با رژیم پروتئین می توانند به میزان زیادی، وزن کم کنند. ممکن است زیاد خوردن عجیب به نظر آید ولی در مورد پروتئین، خوردن زیاد آن در کاهش وزن موثر است و این واقعیت از لحاظ علمی اثبات شده است. دلایل علمی برای مصرف پروتئین که ثابت می کند برای سلامتی شما خوب است عبارتند از :

خوردن پروتئین سبب می شود کمتر احساس گرسنگی کنید

بدن ما به اشکال مختلف تحت تاثیر چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها هستند. تحقیقات نشان داده اند که پروتئین در مقایسه با چربی و کربوهیدرات سبب می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. پروتئین این کار را با سرکوب هورمون گرسنگی و تقویت هورمونی که فرمان سیری می دهد، انجام می دهد. اگر شما به دنبال کم کردن چربی و وزن خود هستید، سعی کنید پروتئین را جایگزین برخی چربی ها و کربوهیدرات ها کنید. این کار به راحتی با مصرف بیشتر گوشت یا ماهی و کاهش مقدار برنج، نان و سیب زمینی در وعده های غذایی ، امکان پذیر است.

پروتئین قدرت عضلات را افزایش می دهد

همانطور که پروتئین از توده عضلانی ساخته شده، توده عضلانی بیشتر نیز تنها با مصرف پروتئین بیشتر ساخته می شود. تحقیقات مختلف ثابت کرده است که ارتباط مستقیمی بین میزان پروتئینی که در ساخت توده عضلانی به کار رفته است و میزان قدرت عضلات، وجود دارد. در رژیم های غذایی بدنسازی و ورزش های قدرتی، تنها در صورتی رژیم میوه داده می شود که بدن شما بیش از حد لازم پروتئین داشته باشد. طی تمام فعالیت هایی که سبب کاهش وزن می شوند، بدن در شرایطی قرار می گیرد که اقدام به شکستن عضلات می کند. با پیروی از رژیم پروتئین شما می توانید از کاهش وزنی که بر عضلاتتان تاثیر می گذارد، جلوگیری کنید. در عین حال کیفیت پروتئینی که مصرف می شود نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

پروتئین‌ها سبب سالم نگه داشتن استخوان می شود

اعتقاد عامه مردم بر این است که استفاده زیاد از پروتئین حیوانی سبب ایجاد اسید اضافه در بدن می شود که برعکس کلسیم استخوان را از بین می برد. در عین حال تحقیقات مختلفی که طی زمانی طولانی صورت گرفته است ثابت کرده افرادی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می کنند استخوان های بهتری نسبت به افرادی دارند که رژیم آنها پروتئین کمتری دارد. افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کنند به خصوص زنان یائسه، احتمال کمتری وجود دارد که به بیماری های استخوانی ناشی از کهولت سن مانند پوکی استخوان دچار شوند.

پروتئین به بالا رفتن متابولیسم کمک می کند

گر چه با هر بار غذا خوردن متابولیسم بالا می رود اما از لحاظ علمی ثابت شده که همه غذاها تاثیر یکسان بر متابولیسم ندارند. از آنجا که یک رژیم پروتئین‌ می تواند سطح متابولیسم را به میزان قابل توجهی بالا ببرد، شما می توانید با یک رژیم پروتئین‌ روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری بیشتر بسوزانید.

پروتئین می تواند فشار خون را کاهش دهد

فشار خون بالا می تواند یکی از علل اصلی بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری های مزمن کلیه باشد. شماری از تحقیقات که شامل آزمایشات کنترل شده بودند، نشان داده اند که رژیم پروتئین می تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین رژیم پروتئین می تواند تاثیر مثبتی بر میزان تریگلیسرید و کلسترول داشته باشد.

نتیجه: تحقیقات علمی ثابت کرده اند که مصرف پروتئین، فواید بسیاری دارد. از کمتر احساس گرسنگی کردن تا افزایش متابولیسم، سلامت استخوان و افزایش قدرت عضلانی و کاهش فشار خون. طبیعتا افزایش مصرف پروتئین در رژیم غذایی با کاهش میزان چربی و کربوهیدرات همراه خواهد بود که به این معناست که کالری های زیادی از بین خواهد رفت.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

خستگی در کار و راه حل های برطرف کردن آن

ساعت کوکی آزاردهنده سکوتی که شما از آن لذت می بردید را می شکند. با فشردن دکمه دوباره چرت می زنید و نمی خواهید تخت خوابتان را ترک کنید. اما شما باید به محل کارتان بروید و کامپیوترتان را روشن کنید و در صندلی خود بنشینید. همه چیز به نظر نرمال می آید جزء ذهن سرگردان شما. اگر این صداها برایتان آشناست در محیط کار احساس خستگی در کار می کنید. شما احتمالا اینجا به دنبال راهی برای خلاص شدن از این وضعیت وحشتناک هستید. قبل از راه کار دادن ۶ دلیل برای بی حوصله بودن در محل کار را بررسی می کنیم:

خستگی ها نشان می دهد مشکلات بالقوه بسیاری در کارتان وجود دارد

 یک عدم تطابق بین علاقه شما و کارتان وجود دارد. این موضوع که کار ما با علاقیمان مطابقت ندارد بسیار رایج است اما گاهی ما آن را درک نمیکنیم. این مورد خوبی است که فکر کنید در وهله اول چرا این کار را انتخاب کرده اید؟ چون حقوق و دستمزد خوبی داشت؟ یا هیچ انتخاب دیگری نداشتید؟ یا فقط یک محیط جدید را می خواستید؟ اگر این ها نگرانی عمده شماست لازم است تا تجدیدنظری درباره منافع خود در این شغل داشته باشید.

شمااز توانایی های خود به طور کامل استفاده نمی کنید 

هرکس نقاط قوت و استعدادهایی دارد. زمانی که از قابلیت های شما به طور کامل در کار استفاده نمی شود ممکن است مسولیت هایی پیدا کنید که همه استعدادهای شما را به چالش نکشد. بدتر از آن این است که شما به دنبال ارزش خود درکارتان هستید و وقتی به نتیجه ای نمی رسید به مرور انگیزتان را از دست می دهید.

شما فرصت کمی برای یادگیری و رشد دارید

تصور کنید برای دو هفته یا دو ماه یا دو سال شما وظایف تکراری انجام دهید. چه احساسی دارید؟ من مطمئنم که شما به شدت خسته و دلزده می شوید. زمانی که شرکت فرصت کافی برای رشد و یادگیری فراهم نمی کند و شما هیچ پیشرفتی نمی بینید به شدت ناامید می شوید و احتمالا احساس بی حوصلگی می کنید.

شما باید خیلی زمان بیهوده داشته باشید 

این نکته مهمی است که در محل کار استراحت داشته باشید اما زمانی که شما خیلی وقت آزاد دارید این یک مشکل است. وقتی شما خیلی وقت بیهوده دارید ذهنتان به جاهای دیگری پر میکشد: مثلا درباره غذا فکر می کنید یا مشکلی که با همسرتان دارید و یا صحبتی که صبح با همسایتان داشتید. این افکار به وجود آمده ذهن شما را درگیر می کند چون شما خسته شده اید.

شما احساس خستگی می کنید

 شما اهداف زیادی برای رسیدن در زندگی دارید. چون در محل کارتان انگیزه ای برای کار کردن ندارید تلاشتان بسیار کم است از این رو تمام انرژی خود را صرف فکر کردن به اهدافتان می کنید زیرا ذهنتان را بیشتر با این موضوعات مشغول کرده اید و این راهی آسان برای پرت کردن حواس است.

شما هدف روشنی ندارید

 افرادی که برای مدت طولانی فقط یک کار را انجام می دهند به راحتی احساس خستگی می کنند. شما دچار سردرگمی شدید که از کارتان چه چیزی می خواهید؟ کم کم به زندگی روزمره عادت می کنید و به تدریج انگیزتان را از دست می دهید. از خستگی خود چشم پوشی نکنید عواقب بدی ممکن است برایتان داشته باشد. ممکن است نسبت به خستگی هایتان بی اهمیت باشید و به دنبال راه حل نباشید اما در دراز مدت عواقب بدی را در پی خواهد داشت.

  • شغل خسته کننده واقعا می تواند استرس زا باشد
  • احساس اینکه مهارت های شما در کارتان به هدر می رود می تواند استرس زا باشد.

بیشتر شدن عادت های بد: کارشناسان دریافتند مردم خستگی خود را با خوردن الکل, غرق شدن در غذاهای ناسالم و یا انجام کارهای خطرناک می پوشانند در حالی کهتنها دلیل, حل نشدن مشکل آنها است.

سلامت روان: مطالعات نشان می دهد افسردگی و خلق و خوی بد در جوانان و به خصوص افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند بیشتر است زیرا آن ها محیط کاری را می خواهند تا بتوانند استعدادهای خود را در آنجا شکوفا کنند.

بهره وری پایین: زمانی که بی انگیزه می شوید باعث می شود تلاش کمتری کنید و این امر میزان بهره وری شما را کاهش می دهد.

خستگی هایتان شما را رها نمی کند مگر آنکه این ۶ کار را انجام دهید:

وضعیت کاری خود را به مدیرتان بگویید

به نفع شماست که با مدیرتان درباره کارتان صحبت کنید البته اگر بازخورد خوبی داشته باشد. آن ها میتوانند شما را درک کنند و کمکتان کنند. می توانید از او بخواهید وظایف جدیدی را به شما بسپارد و یا کاری که در آن بتوانید استعدادهیتان را نشان دهید. این راه می تواند شما را از خستگی رها کند و باعث شود به دلیل تلاش بیشتر مدیرتان تشویقتان کند.

سعی کنید از آنچه انتظار دارند بیشتر کار کنید

از توانایی و وقت خود کامل استفاده کنید. سعی کنید بیشتر از آنچه که ریئستان از شما انتظار دارد کار کنید پس از پایان کارهای تکراری و بدون چالش برخی از وظایف که فراتر از مسولیت شماست انجام دهید, بعد از گذشت زمان ریئستان متوجه اخلاق کاری شما می شود. ممکن است درآینده کارهای بهتری به شما پیشنهاد کند.

در زمان بیکاری مهارت های جدید یاد بگیرید 

اگر شما بازنشسته شده اید دانش خود را افزایش دهید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید, فردی موفق است که در جلو چشمان رئیس خوب باشد. برای مثال اگر شما در تیم طراحی کار می کنید اما با نرم افزار طراحی آشنا نیستید این فرصت خوبی برای زمان یادگیری بیشتر است.

بدانید از کار خود چه می خواهید

 این مهم است وقتی شما هدف دارید می تواند به شما انگیزه برای کار بدهد این زمان خوبی برای یادگیری خیلی از چیزهاست.

استراحت برای مبارزه با خستگی

استراحت یک گام مقدماتی برای یک سفر طولانی در پیش رو است. هرگز استراحت را از خود دریغ نکنید, به آن احتیاج دارید. اگر شما می خواهید به چیز های بیشتری برسید, خیلی مهم است زمانی که احساس آمادگی کردید به کار برگردید, انرژی که از یک استراحت کوتاه دریافت می کنید را دست کم نگیرید

اگر شغلتان مانع پیشرفتتان است آن را عوض کنید

 اگر شما هنوز هم کارتان برایتان خسته کننده است بعد از اینکه همه راه های بالا را امتحان کردید باید کارتان را عوض کنید. فرصت ها درهمه جا هستند. ممکن است یک کار بهتر در انتظار شما باشد یک تغییر در زندگیتان ایجاد کنید تا حالتان بهتر شود.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo

بابونه و خواص بسیار آن برای سلامتی پوست

گیاه بابونه گیاهی دائمی و کوچک است و به ارتفاع تقریبا ۳۰ سانتیمتر که بصورت خودرو در مزارع و کنار جاده ها می روید. دارای طبع گرم و خشک و از خانواده کاسنی و بومادران است .این گیاه خواص دارویی بسیاری داشته و به آن داروخانه سیار نیز اطلاق می شود. هرچقدر از خواص بابونه برای پوست بگوییم باز هم کم گفته‌ایم. این گیاه شگفت‌انگیز تاثیر فوق‌العاده خوبی در مراقبت و حفظ زیبایی و جوانی پوست دارد. اگرچه امروزه محصولات متنوعی با استفاده از گیاهان دارویی تولید می‌شود اما مصرف سنتی آن‌ها هنوز هم طرفداران زیادی دارد. این گیاه را به صورت‌های مختلفی می‌توان استفاده کرد. از دمنوش های گیاهی آن گرفته تا بخور گرم و… همگی برای پوست مفید هستند.

جوانسازی پوست با بخور بابونه

یکی از روش‌های سالم برای پاکسازی پوست، استفاده از بخور برای پوست است. استفاده از این بخور به صورت ساده یا همراه با عصاره‌های گیاهی است که طی آن منافذ پوست باز و به صورت سطحی و عمقی پاک شده و باعث خون‌رسانی بهتر به پوست می‌شود. طی این فرآیند آلودگی‌ها، چربی‌ها و سلول‌های شاخی از سطح پوست تمیز می‌شود و پوست مرطوب شده که این رطوبت خود مانع ایجاد چین و چروک‌ها می‌شود. بخوربابونه علاوه بر تسکین التهاب و از بین بردن میکروب‌ها سبب تحریک گردش خون صورت شما شده و پوستتان را جوان و شاداب می‌کند.

بد نیست پس از پایان بخور، پوستتان را با آب سرد شست‌وشو دهید و یا از ماسک خیار استفاده کنید تا منافذ پوستتان بسته شود. علاوه بر روش بخور از روش کمپرس برای پوست به ویژه برای پوست‌های خشک و حساس می‌توان استفاده کرد. برای کمپرس همانند بخور آب را بجوشانید و پودر گیاه بابونه را به آن اضافه کنید. بعد از پنج دقیقه محلول مذکور را صاف کرده و حوله تمیزی را به این محلول آغشته کنید و این حوله را پنج تا ده دقیقه روی پوست صورت خود قرار دهید.

نحوه بخور:

مقداری گل ختمی و گل بابونه را در ظرف آب جوش می‌ریزیم و سپس در ظرف را به مدت ۱۰ دقیقه قرار داده تا دم بکشد و سپس در ظرف را برداشته و یک پارچه کلفت روی سر خود و ظرف انداخته و همینطور که صورتمان بالای ظرف و در معرض بخارها قرار دارد با کمک دو انگشت دستمان پوست صورت را ماساژ داده ، این عمل را چندین بار تکرار می‌کنیم.

خواص داروئی:

 یکی از مهمترین خواص درمان زخم معده و ورم معده است و جایگزینی مناسب برای داروهای نظیر Lozac و Zantac و غیره می باشد. برای درمان زخم معده یک لیوان چای غلیظ بابونه درست کنید (۴ قاشق چایخوری بابونه در یک لیوان آبجوش و یا چهار تا چای کیسه ای بابونه در یک قاشق لیوان آب جوش) و صبح ناشتا هستید این لیوان چای را بنوشید و سپس در رختخواب به پشت دراز بکشید و بعد از چهار دقیقه بخوابید و البته بعد از یک ربع ساعت می توانید صبحانه خود را میل کنید. این عمل را بمدت دو هفته ادامه دهید تا زخم و ورم معده بکلی شفا یابد.

 تقویت قوای جنسی و اعصاب

 مقوی مغز

 ادرار آور و قاعده آور و درمان کننده کمی ترشحات عادت ماهیانه و تسکین درد قاعدگی

 افزایش شیر در مادران شیرده

 درمان کننده سردرد و میگرن

خرد کننده و دفع کننده سنگ مثانه

درمان تکرر ادرار با این چای

ضد حساسیت

درمان چشم درد با بخوربابونه به همراه سرکه

تسکین دردهای عضلانی

درمان زخم های دهان با جویدن بابونه

 تب بر و تسکین دهنده درد

برای تسکین درد در هنگام دندان درآوردن بچه ها ، به آنها چای بابونه بدهید .

 رفع بیخوابی و بی اشتهایی و رفع ورم روده

درمان کننده کم خونی

روغن بابونه

برای تهیه روغن مقدری از گل خشک بابونه را با چهار برابر وزن آن روغن کنجد مخلوط کرده و سپس به اندازه دو برابر گل بابونه به آن آب اضافه کنید . آنرا روی چراغ گذاشته و بگذارید بجوشد تا اینکه آب آن به کلی تبخیر شود و فقط روغن باقی بماند البته باید دقت کرد که روغن نسوزد .

خواص روغن بابونه در درمان آکنه و اگزما

اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند. روغن بابونه درمان طبیعی و مؤثری برای مشکلات پوستی مربوط به اگزما و آکنه نیز محسوب می‌شود. با استفاده از روغن بابونه می‌توانید آکنه‌های دردناک خود را ریشه کن کنید. با روغن بابونه التهاب و قرمزی پوست شما کاهش خواهد یافت و لک‌های پوست و آکنه را هم برطرف می‌کند. برای رفع التهاب پوست بهتر است روغن بابونه را با روغن گل مغربی ترکیب کنید. روغن بابونه همچنین ترمیم کننده ، جوان کننده و تقویت کننده پوست است و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

 

منبع : کاویاب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
kavyabseo seo